Grafiskt Forum
Grafiskt Forum > Grafisk Formgivning
Registrera Vanliga frågor Medlemslista Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa
Grafisk Formgivning Färg, form, funktion, typografi m.m.

Svara på ämnet

Ämnesverktyg
2005-08-12, 12:44
  No. 1
Masay
illustratör

Masays avatar
Masay, 31

Inspiration 60-tal
Ska sätta igång med en hemsida åt ett 60-talsband (de spelar musik inspirerad av The Who mfl) och behöver lite inspiration. Har bläddrat igenom otaliga nummer av gamla pop-tidningar från den eran som innehåller mods, stuprörsjeans, kavajer, vespor, London etc. men nu har jag fastnat.

Jag efterlyser alltså 60-talsrelaterat material i form av tips om typsnitt, foton, bilder, hemsidor etc. Alla tips är välkomna!
Masay är inte uppkopplad  
Svara med citat
2005-08-12, 12:51
  No. 2
John
slacker

Johns avatar
John, 30

http://www.adlibris.se/shop/product....8VNFW64WR165PD

Moderator på Grafiskt Forum
John är inte uppkopplad  
Svara med citat
2005-08-12, 16:55
  No. 3
Masay
illustratör

Masays avatar
Masay, 31

tack för tipset, ser just ut, ska jag kolla upp.
Masay är inte uppkopplad  
Svara med citat
2005-08-13, 18:12
  No. 4
plut
Användare

pluts avatar
Jan Bielecki, 29

det där tipset såg ju rätt "mycket välbärgat sextio" ut. om det ska vara rockigare har jag inget bättre förslag än att gå till ett loppis eller ställe med mycket gamla vinylskivor och bara suga i sig. dessutom kan du ju ta med de snyggaste hem för en tjuga totalt.

har själv funderat på att smått plagiera - inte bokstavligt talat givetvis - gamla gamla omslag, men har inga att göra det åt. kollar man på många av dem ser man rätt tydliga mönster som man lätt kan återskapa
plut är inte uppkopplad  
Svara med citat
2005-08-13, 18:36
  No. 5
Masay
illustratör

Masays avatar
Masay, 31

bra idé! typiskt att jag missade Esplanadens loppis idag då... har även funderat på att scanna in tyger, typ gamla kavajer etc. vi får se hur det blir.
Masay är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara på ämnet

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:12.

Grafiskt Forum sponsras av Loopia Webbhotell: