Grafiskt Forum
Grafiskt Forum > Grafisk Formgivning
Registrera Vanliga frågor Medlemslista Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa
Grafisk Formgivning Färg, form, funktion, typografi m.m.

Svara på ämnet

Ämnesverktyg
2008-09-07, 23:36
  No. 1
pfft
Användarvänlig

typsnitt på löpsedel
vilket typsnitt använder aftonbladet på sin löpsedel? om ni vet vilka de andra tidningarna använder kan ni ju skriva det också :P

Vackert som... det oavsiktliga mötet mellan ett paraply och en symaskin på ett operationsbord.
pfft är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-08, 00:04
  No. 2
Coach
Moderator

Coachs avatar
J. Walther

Torde väl vara tämligen enkelt att googla reda på en löpsedel och sedan utstätta den för lite whatthefont.com?
Coach är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-08, 16:03
  No. 3
Maddock
Bildsnickare

nu har jag egentligen ingen aning men jag tog förgivet att de hade customgjorda typsnitt..
Maddock är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-08, 22:59
  No. 4
pfft
Användarvänlig

trodde i min enfald att någon på forumet kanske jobbat på en dagstidning, men de flesta bor kanske hemma hos mamma fortfarande :P

Vackert som... det oavsiktliga mötet mellan ett paraply och en symaskin på ett operationsbord.
pfft är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-08, 23:24
  No. 5
Coach
Moderator

Coachs avatar
J. Walther

Vad förväntar du dig att åstadkomma med den sortens kommentar?

EDIT: För dig som inte kan använda dig av tillgängliga verktyg så gjorde jag jobbet åt dig på första bästa löpsedel jag hittade på google bildsök.

Aftonbladet använder Flyer Extra Black Condensed fast med smått modifierade ÅÄÖ

Senast redigerad av Coach den 2008-09-08 klockan 23:31.
Coach är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-09, 00:18
  No. 6
pfft
Användarvänlig

jag antog medvetet otrevlig ton eftersom jag betraktade era två svar som spam och inte det minsta hjälpfulla. tror inte man behöver tipsa om whatthefont så hemskt många gånger till.

pfft är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-09, 00:22
  No. 7
Coach
Moderator

Coachs avatar
J. Walther

Vad sägs om att då använda sig av whatthefont när den bevisligen räcker för att besvara din fråga?

Tråd låst med hänvisning till www.whatthefont.com
Coach är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-10-21, 02:25
  No. 8
Coach
Moderator

Coachs avatar
J. Walther

Jag inser nu, lite sent ute, att jag stängde tråden lite väl brått. Tråden är öppnad och om pfft fortfarande önskar svar så hoppas jag han kommer kunna finna de här.
Coach är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-12-04, 21:58
  No. 9
pfft
Användarvänlig

tydligen är det en fet kondenserad version av futura som aftonbladet använder. jag tror att å ä och ö är specialritade just för aftonbladet. pm:a om du vet hur jag får tag på denna font

vill fortfarande gärna ha tips på vilka typsnitt de vanligaste svenska tidningarna använder. ska använda det hela till en konstprojekt.

pfft är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara på ämnet

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:11.

Grafiskt Forum sponsras av Loopia Webbhotell: