Grafiskt Forum
Grafiskt Forum > Grafisk Formgivning
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa Blogs
Grafisk Formgivning Färg, form, funktion, typografi m.m.

Svara på ämnet

Ämnesverktyg
2008-09-02, 13:26
  No. 1
Parazzi
Användare

Logo feedback
God middag allihop

Jag har vankat av och an en stund nu. Jag försöker göra en logga till mitt företag ID Kommunikation, som ligger i startgroparna nu. Helt konkret så är det en reklambyrå med koncept Identitet + Kommunikation = framgång.

Jag har inte alltid någon att bolla idéer med, så min brillianta idé är nu att bolla loggan med andra duktiga grafiska formgivare på ett ställe där man får relativt snabb feedback. Så här är vi nu.
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	ID.jpg
Visningar:	138
Storlek:	35.5 KB
ID:	24151  
Parazzi är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-02, 13:42
  No. 2
julian.rocks

julian.rockss avatar
Martin, 24

pH-värde: 1

Är det till detta företag?
julian.rocks är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-02, 13:53
  No. 3
Parazzi
Användare

nej, helvete jag sökte på bolagsverket men fick inga träffar på namnet. Nu hittar jag helt plötsligt 2 st. Det blir naturligtvis till att tänka om namnet.
Svara med citat
2008-09-02, 14:02
  No. 4
julian.rocks

julian.rockss avatar
Martin, 24

Surt. Men det kändes som om det namnet var för självklart för att inte finnas sedan tidigare.
julian.rocks är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-02, 14:04
  No. 5
Parazzi
Användare

Jag kände också att det verkade konstigt. Men det uppenbara svaret är ju att jag stavat fel vid den första sökningen. Sånt är ju livet, bara till att tänka om.
Svara med citat
2008-09-02, 14:07
  No. 6
grapefrukt
█▄ ██ █▄

grapefrukts avatar
Martin Jonasson, 26

pH-värde: 9

jag tyckte bolagsverkets sökfunktion var rätt kass när jag letade namn till min firma, lätt att missa grejer, http://allabolag.se/ funkade bättre för mig
grapefrukt är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-02, 14:10
  No. 7
Parazzi
Användare

Citat:
jag tyckte bolagsverkets sökfunktion var rätt kass när jag letade namn till min firma, lätt att missa grejer, http://allabolag.se/ funkade bättre för mig
Lysande. Tack för tipset
Svara med citat
2008-09-02, 16:03
  No. 8
Famous
Allt-i-allo

Famouss avatar
Eric Johansson, 26

pH-värde: 18

Jag var med om en liten lustig sak när jag registrerade ena firman.
Skicka in handelsbolagsansökan (dumt nog) men ändrade mig snabbt. Då hade jag redan fått avslag på namnet, fick inte ha det, så jag ringde och sa att jag ville flytta pengarna jag betalat för registreringen till en ny registrering för enskild firma. Detta gick jättebra sa dom.

Sen 2 dagar senare dimper det ner en lapp om att jag nu äger handelsbolag tillsammans med min polare, namnet "Eyecon Media". Jag ringer då upp handläggaren och säger:

- Men jag skulle ju inte ha handelsbolag. Dessutom fick jag ju inte ha det namnet.
- Jamen, du vet. Ibland tittar man på namnet och tänker "neeeh", sen tittar man igen någon dag senare och då tyckte jag det kändes okej så jag godkände det.

Lagomt fasta regler dom verkar ha. Lyckades iaf registrera om det till enskild firma med samma namn till slut.

www.ericj.se ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
Famous är inte uppkopplad  
Svara med citat
2008-09-02, 16:06
  No. 9
Parazzi
Användare

Citat:
Jag var med om en liten lustig sak när jag registrerade ena firman.
Skicka in handelsbolagsansökan (dumt nog) men ändrade mig snabbt. Då hade jag redan fått avslag på namnet, fick inte ha det, så jag ringde och sa att jag ville flytta pengarna jag betalat för registreringen till en ny registrering för enskild firma. Detta gick jättebra sa dom.

Sen 2 dagar senare dimper det ner en lapp om att jag nu äger handelsbolag tillsammans med min polare, namnet "Eyecon Media". Jag ringer då upp handläggaren och säger:

- Men jag skulle ju inte ha handelsbolag. Dessutom fick jag ju inte ha det namnet.
- Jamen, du vet. Ibland tittar man på namnet och tänker "neeeh", sen tittar man igen någon dag senare och då tyckte jag det kändes okej så jag godkände det.

Lagomt fasta regler dom verkar ha. Lyckades iaf registrera om det till enskild firma med samma namn till slut.

Hahaha, hysteriskt roligt egentligen
Svara med citat
2008-09-02, 18:54
  No. 10
Max Calabrese
Användare

hade en kompis som fick avslag på grund av namnet var før likt en adelslækt.....
Max Calabrese är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara på ämnet

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.

Grafiskt Forum sponsras av Loopia Webbhotell: