Grafiskt Forum
Grafiskt Forum > Webbdesign & -utveckling
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa Blogs
Webbdesign & -utveckling Form, funktion, navigation m.m.

Svara på ämnet

Ämnesverktyg
2009-01-11, 02:52
  No. 21
Dr_Ernst
Missförståd 8)

Dr_Ernsts avatar
Ipren Greksson, 23

pH-värde: -4

Kan ni inte ta med om programet ger en valmöjlighet (en drop down meny med valmöjligheter) om man skriver <style= så kommer det upp en meny i dreamweaver och Xpressionweb, det tycker jag är smidigt går ju mkt snabbare då ev.. mindre musarm iaf.. Eller kanske itne för att man har handen på musen istället för på tangetbordet.. ?

Viktigaste anledningen är väl eg att jag är en noob som tycker det är skönt att se alternativen på en gång utan att gå igenom någon help- lista som notetab + har t.ex.. Ni erfarna kanske bara tycker det är töntigt.. Men jag tycker det är en time saver speciellt som jag har en tendens att stava/typea fel.. haha.. :P

PS. kom på att jag kanske borde hålla mig till de programen.. men de är inte gratis och jag försöker inte vara så olaglig när gäller program, men blir lite så iaf.. Sen så lägger xpression web ibland in skräp tecken, men det är iofs inte så ofta att man bör rata programet helt. hänt kanske två ggr för mig.. då är det ju bara att rätta till det i notepad..

Senast redigerad av Dr_Ernst den 2009-01-11 klockan 02:56.
Dr_Ernst är inte uppkopplad  
Svara med citat
2009-07-07, 14:09
  No. 22
caze
Z:a

cazes avatar
Carl, 25

Funderar på att köpa Coda. Någon som har några personliga åsikter kring programmat att dela med sig av?
caze är inte uppkopplad  
Svara med citat
2009-12-12, 20:29
  No. 23
mjacob
Användare

Jag använder mig utav TextWrangler, riktigt bra. Skulle den kunna läggas till?

Citat från deras sida:
Citat:
TextWrangler is the powerful general purpose text editor, and Unix and server administrator’s tool.
Syntax Highlighting: Allt från Html till C++
mjacob är inte uppkopplad  
Svara med citat
2010-01-11, 23:38
  No. 24
pixic
Användare

pixics avatar
Mattias Isene, 34

Tycker PSPad (http://www.pspad.com/) är bra. Finns stöd för en massa. Är Open Source och gratis... =)

2010-01-27, 23:37
  No. 25
brakim
Über Bra

brakims avatar
Kim Brännlund, 21

Gillar intype väldigt skarpt, finns bara alfa ännu så det saknas lite autocomplete och andra saker men är därimot full med massa bundels och snipets som är väldigt fint.

Många olika highlight teman och är otroligt snabb startat och lätt använt, 5/5 trots att det är en alfa

www.intype.info

Kim Brännlund // Skellefteå // brakim.se
brakim är inte uppkopplad  
Svara med citat
2010-07-18, 16:10
  No. 26
insats
Användare

insatss avatar
Adam, 24

Jag har testat Espresso en del. Är inte helt såld, utan håller mig till TextMate, men Espresso har en infallsvinkel som är lite annorlunda. Det är mer projektbaserat än fil/mapp-baserat. Helt klart värt att testa:

http://macrabbit.com/espresso/
insats är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara på ämnet

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:44.

Grafiskt Forum sponsras av Loopia Webbhotell: