Grafiskt Forum
Grafiskt Forum > Illustration
Registrera Vanliga frågor Medlemslista Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa
Illustration Illustrationer, teckningar, målningar m.m.

Svara på ämnet

Ämnesverktyg
2012-02-17, 22:28
  No. 1
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Janvivols stapplande steg..
Haha aight, fick hem mina promarkers nu så tänkte sätta igång direkt. Så hittade jag inte nån blyertsjävel.. d.v.s. inget suddande (gawd damnit!). Lagom jobbigt dessutom att lägga upp nåt här eftersom ni är så sjukt duktiga och jag inte ritat på hundratusen år. Oh well, nog med bortförklaringar. Ett försök att likna en av Maruo Suehiros teckningar på typ en timme.

janvivol är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-17, 23:08
  No. 2
Manji
Stealth Monkey

Manjis avatar
manji, 29

Tycker du lyckats rätt bra utan att sudda, och du ritar ju inte så ofta så detta är riktigt bra.
Ska bli roligt att se vad mer du lyckas skapa med dina markers
Manji är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-18, 01:16
  No. 3
.prax.
Användare

.prax.s avatar
Prakash Khatri Chhetri, 26

Instämmer med manji. Fortsätt! Vill se mer. Väldigt bra med tanke på att det är marker direkt på utan skiss. Mmmm Me likey grrr
.prax. är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-18, 02:47
  No. 4
fallet
Användare

Kul med mer "analogt" ritande! Har själv ingen direkt erfarenhet av markers, men tycker det ser bra ut, och ser fram emot mer. Kör på ba'!
fallet är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-18, 10:14
  No. 5
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Fan vad glad jag blir! Hade på nåt sätt tänkt att nu blir jag råsågad.. men ska ut och fixa blyerts och en tunnare svart tusch/bläckpenna i helgen så kommer det förhoppningsvis upp nåt mer snart.
Svara med citat
2012-02-18, 10:20
  No. 6
headwires
Lagereffektsgud

headwiress avatar
Magnus, 31

jag tror du ska skippa suddet nästa gång också det här kan bli spännande att se!
headwires är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-21, 19:51
  No. 7
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Oj.. att rita utan att kolla av nånting öht är skitläskigt och sjukt svårt. Blev nån form av tonårsdjävulstjofräs på a3 den här gången. Till nästa gång ska jag försöka komma ihåg/ha tålamod för att låta promarkerpennorna torka emellan så allt inte flyter ihop till en enda gegga. Och kolla av sånt jag absolut inte kan rita, t.ex. händer, hahaha..

Svara med citat
2012-02-22, 13:52
  No. 8
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Testade kludda 15 min i illustrator bara för att. Var nästan enklare! Kanske borde skaffa ritplatta istället.

Svara med citat
2012-02-23, 15:48
  No. 9
.prax.
Användare

.prax.s avatar
Prakash Khatri Chhetri, 26

Intressant användning av linjerna. Diggar speciellt mustaschlinjen till vänster. Mkt bra virvel du fick till där. Jag är inte så kunnig på sån här illustration så jag känner inte att jag kan ge så mycket konstruktiv kritik. Men ge oss mer.
.prax. är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-23, 15:54
  No. 10
foag
B'artist

foags avatar
Papa Daniel, 27

Oj, vad jag missat!
Jag gillar't, och även jag försöker ju ta mig fram lite grann i AI när det kommer till teckningsbiten.. Ett tips är att kolla lite på hur man gör egna brushes, vilket verkligen förändrade mitt sätt att rita i AI på

Ritplatta är riktigt bra, jag själv körde en snik-/nybörjar-variant och köpte en Bamboo för att leka med, men jag börjar absolut växa ur den nu

Kreativ b'artist @ Kippers
foag är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-23, 16:22
  No. 11
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Åh men jag kanske ska kolla lite mer seriöst efter en ritplatta då (blocket eftersom jag också är lite sniken, höhö). Vilken storlek rekommenderar ni? Finns det något märke som är absolut NO-NO vs. YES-YES?
Svara med citat
2012-02-23, 16:26
  No. 12
foag
B'artist

foags avatar
Papa Daniel, 27

Som jag förstått det är det Wacom hela vägen, allt annat brukar faila ganska hårt, men det kanske har ändrat sig.. Jag började som sagt med en Bamboo A6, och den är definitivt lite liten och saknar tryckkänslighet, men i övrigt grymt bra som första ritplatt imho

Kreativ b'artist @ Kippers
foag är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-24, 09:31
  No. 13
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Aight, tack! Ska se vad jag kan få tag på. Vill nog ha a4 så det känns som ett vanligt papper tror jag.
Svara med citat
2012-07-22, 13:44
  No. 14
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Semesterkluddande. Näsor och ansiktets anatomi öht alltså, sjukt svåååårt.

Svara med citat
2012-07-22, 14:25
  No. 15
Alice
🎂🍰🎂🍰

Alices avatar
Malin Grön, 36

Alltid kul att se andras experimenterande
Den största friheten med markers, tyckte jag, handlade om att börja med den ljusaste nyansen av grått och sedan skissa sig fram. Att inte oroa sig för att ha streck av den ljusaste nyansen på områden som sedan blev "fria" och att bygga upp sin komposition nästan som om man målade med akvarellfärger. Dvs, börja ljust, sedan lägga på nyanser i lager för att få fram detaljer.
Det innebär att jag skippar att skissa med blyerts innan.
Alice är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-07-28, 07:43
  No. 16
janvivol
Användare

janvivols avatar
Jannike Olofsson, 28

Vad roligt! Testade att börja med ljusaste grå nyansen, men tyckte ändå det var svårt att se ordentligt + gillar att kunna sudda och göra om. Men tror inte man ser blyertsen så väl på teckningarna ändå, har för mej att jag suddade bort när färgen torkat. Det får nog funka för mej tills jag blir lite mer säker på handen, hehe.
Svara med citat
Svara på ämnet

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:53.

Grafiskt Forum sponsras av Loopia Webbhotell: