Grafiskt Forum
Grafiskt Forum > Illustration
Registrera Vanliga frågor Medlemslista Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa
Illustration Illustrationer, teckningar, målningar m.m.

Svara på ämnet

Ämnesverktyg
2012-02-21, 10:25
  No. 1
Zakk
Användare

Tips på inköp av markers
Tjenare,
Första inlägget här men jag har njutit av alla andras inlägg med makalöst snygga teckningar, illustrationer och målningar en tid och lärt mig massor. Tack för det!
Har tecknat i många år och även gjort diverse försök att måla med olja, akvarell och akryl genom åren. Är nu inne i en fas då jag tecknar/illustrerar mycket och vill utvecklas inom detta. Är såld på att testa olika tekniker och medier och är nu sugen på att testa markers för teckning/illustration och behöver lite tips.

Gick till Inex här i Göteborg och där har dom stort utbud av Promarkers till ok pris (25:- st) samt olika set och dom har även Flexmarker där jag lockas av "penselspetsen". Båda ligger Letraset bakom som också har Tria-pennor med tre spetsar. Det finns ju mängder av fler varianter (Copic etc) så innan jag gör en investering vill jag gärna få era synpunkter och tips.

Kommer kanske iofs köpa några enstaka olika och testa känslan själv men här finns ju ett ypperligt forum att fråga i!

Vilka använder ni och varför? Rekommendationer för/emot?
Någon som bytt till annan typ av marker och i så fall varför?

Tack på förhand!
Zakk är inte uppkopplad  
Svara med citat
2012-02-21, 11:29
  No. 2
.prax.
Användare

.prax.s avatar
Prakash Khatri Chhetri, 27

Jag kör mest med Touchmarkers. En slags billigare variant av copic. Helt enkelt för att jag gillar dom och priset är bra. Annars är promarkers rätt goa. Copic tycker jag spottar ut för mkt färg. Men det kan ha och göra med att jag inte bemästrat markertekniken. Copic sketch är ju att rekommendera om du vill ha skön penselspets. Har dock inte testat flexmarker. Testar du flex får du gärna säga vad du tycker .
.prax. är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara på ämnet

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.

Grafiskt Forum sponsras av Loopia Webbhotell: