![]() |
|
|||||
| Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa | Blogs |
|
Webbdesign & -utveckling Form, funktion, navigation m.m. |
|
|
Ämnesverktyg |
|
2010-07-27, 09:19
|
No. 1 |
|
Användare
|
Wordpress - Dela upp posten i olika divs
Hola.
Jag tänkte styra upp en matlagningsblogg till min dam. Och när jag satt och klurade lite kom jag på att det skulle bli riktigt smutt ifall man kunde få receptet att hamna i sidebaren. Det kanske finns nån toksmidig lösning. Jag har en liten idé. Men den känns rätt så krånglig. Ett sätt vore väl att bara visa kategorin "recept" i sidebaren. Och inte visa den kategorin i huvud content boxen. Och sen att hon skriver ett inlägg med bild och info som hon kategoriserar som hon vill (förutom recept) och sen skriver ett inlägg med receptet och kategoriserar som "recept". Kruxet bli väl ifall hon skulle skriva ett inlägg utan recept. Men då kanske hon bara kan gör ett inlägg med en radbrytning eller två. Vad tror ni? Nåt annat förslag? Tack och bock. |
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-27, 11:02
|
No. 2 |
|
Användare
|
Jag tror att custom fields är den bästa lösningen. Du kan läsa om det här: http://codex.wordpress.org/Custom_Fields
Det blir alltså en extra ruta på edit sidan som man fyller i receptet i. Sen hämtar du värdet på den rutan bara på single sidorna. Man kan också lätt kontrollera om fältet är ifyllt och därför behöver man inte skriva ut någon tom ruta om det inte finns något recept t.ex på dom andra kategorierna. |
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-27, 11:44
|
No. 3 |
|
Användare
|
Kanon! Precis det jag sökte. Ska kika på det.
Tack! |
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-27, 17:54
|
No. 4 |
|
omständlig
pH-värde: 9
|
Gärna i kombination med add_meta_box().
|
|
a. |
|
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-28, 00:26
|
No. 5 |
|
Användare
|
Definitivt! Om inte du ska använda det själv blir det lättare om man lägger till fält i functions.php så det ser lite snyggare ut och blir mycket enklare.
kolla in denhär guiden: http://wefunction.com/2009/10/revisi...-in-wordpress/ |
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-28, 23:04
|
No. 6 |
|
Användare
|
Stort tack. Jag fick grepp om det. Dock har jag flyttat ingredienserna från sidebaren. Men det är fortfarande väldigt användbart.
www.josefin.danielmeyer.se Så ser det ut om ni är intresserade. Dock pillar jag på den lite varje dag. Och den är inte klar än. Men iaf. Tack för hjälpen. |
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-29, 01:30
|
No. 7 |
|
Användare
|
Bakgrunden täcker inte hela skärmen i min upplösning... 1920x1080. Kanske tona ut kanterna mot vitt eller något?
|
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-29, 10:29
|
No. 8 |
|
Användare
|
Hmm.. tack. nu har jag tonat ut lite.. dock känns det inte alls snyggt.
Vilken bredd ska man ha på bakgrunden för att den ska täcka hela, med alla upplösningar folk kan tänkas ha? |
|
|
Svara med citat
|