![]() |
|
|||||
| Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa | Blogs |
|
Webbdesign & -utveckling Form, funktion, navigation m.m. |
|
|
Ämnesverktyg |
|
2010-07-16, 23:28
|
No. 1 |
|
n00b
|
Sitepoint
Upptäckte nyligen detta förlag då Pipebomb postade en länk till Jquert novice to ninja för gratis nerladdning. Har kollat runt lite och de verkar ha väldigt bra litteratur, iallfall på pappret. Någon som har erfarenhet av deras böcker och några ni kan rekommendera? Hade tänkt skaffa några av dem inom en snar framtid: Sexy Web Design (har letat efter någonstans där man kan läsa lite mer om teorin bakom webbdesign, detta verkar bra), Everything You Know About CSS Is Wrong! (Just nu är blir det ofta att jag kodar väldigt många element individuellt på mina sider, det känns som det borde kunna göras smidigare, detta verkar innehålla det där extra jag saknar inom css) och Build Your Own Database Driven Web Site Using PHP & MySQL (det är nog dags för mig att lära mig lite mer om serverside programmering, vill kunna göra egen cms).
Så, någon som har tips eller vet om dessa böcker motsvarar de förväntningar jag har? Eller några andra av deras böcker som är värda att ta en titt på? |
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-17, 04:43
|
No. 2 |
|
omständlig
pH-värde: 9
|
Har köpt en bok därifrån en gång. Vill minnas att det var om Javascript. Den var bra. Jag tror de flesta böcker därifrån är ett bra köp.
|
|
a. |
|
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-17, 21:44
|
No. 3 |
|
Användare
pH-värde: 2
|
Har inte läst någon bok från SP men är ofta på sidan och tycker den är bland de bästa webbrelaterade sidorna på nätet.
|
|
|
Svara med citat
|
|
2010-07-25, 02:15
|
No. 4 |
|
Användare
|
Personligen tycker jag att SP är bland dom bästa sajterna. Kunniga författare till artiklarna.
|
|
|
Svara med citat
|