handdator

Visa fullständig version : Brabetalt.nu - mot osäkra anställningar, för öppna löner

Vidar
2005-11-19, 20:07
Hemsida för lönestatistik innom mediebranschen.

Från hemsidan:

"Information är makt. Vi tänkte: varför inte börja med lönen? Vet du din grannes lön kan du i sin tur höja din egen lön och hjälpa dina kollegor att höja sina. Det är grundtanken med Brabetalt.nu: en öppen lönelista som vänder sig till alla i mediebranschen. Det hänger på dig! Här kommer du också snart få information om dina rättigheter och inspiration från de som lyckats höja lönerna och förbättra tryggheten på mediearbetsplatserna. Bakom brabetalt.nu står Stockholms IT-Mediasyndikat inom SAC."

Brabetalt.nu (http://www.brabetalt.nu)

dokido
2005-11-20, 19:51
reklam? varför presenterar de inte resultatet? bara nån sorts slumpgenerator? dåligt gjort, men intressant idé dock.

Vidar
2005-11-21, 00:21
Jao, håller med. Men sidan drogs igång i veckan tror jag så det lär nog läggas upp mera utförligt när mer info finns. Fast jag vet inte, gissar bara.

montin
2005-11-25, 13:29
Den är helt enkelt inte klar. Statiken är slumpmässigt genererad eftersom det tog kortast tid att koda och då sajten skulle släppas internt. Det centrala just nu är att ha ett fungerande formulär upp där folk som hittar den och folk vi pratar med att registrera sina löner. Därmed har vi en ordentlig databas med löner när den väl är klar och riktig statistik finns tillgänglig.

Statistiken som kommer ska vara dynamisk i den bemärkelsen att användare kan skapa sig en egen statistik utifrån egna urval. Det tar lite tid att koda allt det här och framförallt eftersom arbetet är idéellt.

dokido
2005-11-25, 16:45
Jaså, intern pryl, fattade inte det, trodde det var spam

<N>
2005-11-25, 19:55
Dock är jag inte mycket för SAC, men det är ett intressant intativ...