handdator

Visa fullständig version : Hottat upp mitt rum lite!

oskars
2004-10-15, 22:38
Tjena, jag har, istället för att deppa för att kommer va ensam i helgen, varit lite kreativ så jag tänker nu posta lite bilder på mitt rum. Jag har satt upp tre tavlor som bara suttit och väntat på att bli upphängda (affischer). och så har jag fått upp mitt egna vinylställ. Vinylstället är gjort enkelt med en liten regel och en list (kostade 110 ocker-kronor).

Återkommer med fler bilder för jag har fler idéer!

Hoppas jag ger er inspiration!

Pipen
2004-10-15, 23:10
ser bra ut, det är skönt med fyllda väggar, specielt med sånna schyssta vinyler.. ser riktigt fint ut..

kan man få en schysst deal på frona t-shirt ifrån dig eller? ;)

niklasstar
2004-10-15, 23:12
även jag har börjat dekorera mina väggar här hemma. känns ju så jäkla tomt annars. snyggt gjort oskars! Du har du en oändlig källa av kreativitet ibland! :)

tapetklister
2004-10-15, 23:28
fräscht. blev sugen på ett eget vinylställ, gillade det

oskars
2004-10-15, 23:54
Gjorde ett klassiskt pyssel: Göra om ett pennställ!

Gjorde grafiken i illustrator och skrev ut på laserskrivare och ritade dit dom röda detaljerna med röd spritpenna.

niklasstar, du anar inte min kreativitetsgrad!

Kul att ni gillar vinylstället!

steppis
2004-10-16, 00:05
Nice, det e alltid kul att fixaå trixa hemma.

niklasstar
2004-10-16, 01:03
Thumbs up igen för dig oskars! Som jag skrev på MSN, du har allvarligt för lite att göra! haha.

Pennstället påminner mig om ett pennställ min skola hade i lågstadiet, ett penställ från Staedtler. Whatever...

What's next? hehe

glue
2004-10-16, 01:28
Akayism is the shit :D

(bah, jag måste sluta försöka vara så ball hela tiden)

Davide
2004-10-17, 22:41
Har faktiskt samma AKAY-affisch hängandes hemma. Och inte har jag betalat för den... ;-)

Vinylstället var riktigt nice, men gillade främst tidningsstället eller vad man ska kalla det. Props för god inspiration, men tapeterna ser ju helt sjukt vidriga ut? Kanske grynig bildkvalité som kan beskyllas för det...?

Hej!

oskars
2004-10-17, 23:01
Davide, tapeterna är jävligt misshandlade på sina ställen. men annars är det inget fel på dom, och vid närmare eftertanke så ser tapeten rätt fucked upp ut på några av bilderna. det är kvaliténs fel.

nej, jag har inte helelr betalt öfr min akayplansh, fick den av honom. det va snällt.

hej!

Davide
2004-10-18, 17:38
oskars:

Aright, jo jag kunde inte urskilja på fotots kvalité, om tapeterna var härligt 70-tal eller bara... 70-tal :confused:

Adam
2004-10-18, 19:43
Sjysst hylla för vinylerna. Har själv länge planerat ett likadant system, fast i ek, för att förvara någonting. Har bara inte kommit på vad ännu - ett gäng snygga CD-skivor hade jag tänkt från början, men när jag hade plockat ut de snyggaste insåg jag att jag skulle behöva totalt 24m hylla för att få plats med dem :D

fernstedt.se
2004-10-18, 23:36
oscar vart införskaffade du tidningshållarna

oskars
2004-10-19, 00:14
Adam, bara att börja bygga 24m ställ då!

proon, ikea styleeee!

Mindfire
2004-10-21, 11:22
Gjorde ett klassiskt pyssel: Göra om ett pennställ!
Gjorde grafiken i illustrator och skrev ut på laserskrivare och ritade dit dom röda detaljerna med röd spritpenna.

Hehe, det är ett relativt lätt pyssel om det pennstället man har inbjuder till att göra om det på ett lätt sätt. Det jag hade bytte jag bara ut det som satt innanför plastcylindern. Skrev ut på ett blåaktigt papper så det blev lite mer liv än bara svart och vitt. Dock glömde jag ställa om laserskrivarens toner saving på just den där utskriften, så det blev lite blekt, hehe.

http://www.smalaelefanten.se/smalaelefantenpenstand.jpg

oskars
2004-10-21, 12:29
Självklart är det skiiiitlätt! Det är ju superenkelt ju! Men det spelar väl ingen roll? Huvudsaken är att det är kul?

Snyggt pennställ! Har sett det förut! Kool!

Bad Fish
2004-10-21, 12:33
hotta upp rummet genom att städa skivrbordet lite kanske ;)

fernstedt.se
2004-10-27, 21:56
oscar vad heter tidningsgrejen?