Visa fullständig version : Autodesk köper Alias!
Upprörande! OMG WTF osv....
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=5970886&siteID=123112
Autodesk =3Dstudio Max
Alias = Maya för dom som inte visste.
Vad i helvete, hur kan dom göra så. Dom är väl dom största konkurenterna. Hoppas inte Max drar över Maya så vi får nån muterad avkomma :p
Nu har jag läst igenom pdf,erna, asså Autodesk har ju inte ett skit att ge Alias. Förstår mig inte på denhär dealen, bara Autodesk som vinner på det.
Det är som då Adobe köper Macromedia. Macromedia kommer förlora större delen av sina program. Allt som Adobe var ute efter var flashformatet.
Vad jag förstår så är det delar av Maya som Autodesk vill ha i 3D studio max. Sen får de fler highend kunder in på sin planhalva.
Förstår mig inte på denhär dealen, bara Autodesk som vinner på det.
Vad är det att inte förstå? Klart att det bara är dom som vinner på det, varför skulle de bry sig om något annat?
vet inte om det ens var maya de var ute efter, studio tools var det kanske...
miqlo:ä välan ingen deal, köp är inte deal...
fast de säger att alias brand ska va kvar så det kan ju gå bra också
alias är väl inte största konkurenterna, litet bolag jämfört med autodesk ivarje fall
fast det kan ju vara så ändå iofs...!
autodesk äger max och max är bara ett prog av autodesk alla prog, inte lika med autodesk...
hursomhellst chockerande och trist är det
många bra program som dränkts av di store
jolirouge
2005-10-08, 17:04
Är det inte bra? Då blir det väl bättre program...
jolirouge, monopol gynnar sällan utvecklingen. när dom står som herrar på teppan behöver dom ju knappast anstränga sig för att förbättra sin produkt, eller hur?
jolirouge
2005-10-08, 18:15
Varför är det så upprörande? Det kommer ju inte att påverka mitt liv iaf.. :)
http://www.deergiraffe.com/bilder/inteensam.jpg
det finns, även om det kanske låter otroligt i dina öron, personer som arbetar inom det här
jolirouge. fy sjutton vad jag ska hacka på dig.
Jupp, det kommer säkerligen påverka mitt arbetsliv en hel del, men inte i den närmaste framtiden..
Fattar ni inte hur många mb utrymme i trådar dethär kommer spara gf? =)
Om de går ihop till ett program kommer alla "Vilket är bäst av maya och max"-trådar försvinna, och det är en del...
Passade på att flytta tråden till nyhetssektionen
jolirouge
2005-10-09, 00:53
Ojojoj. Då får jag börja oroa mig jättemycket. Kul när det är personliga påhopp i detta demokratiska forum.
walfridson
2005-10-09, 10:39
Aaaaah upp = Z? :)
Vad jag har förstått så kommer Autodesk att fortsätta utveckla Alias produkter. så inom den närmaste framtiden kommer det nog fortsätta vara 2 olika program. Lite tråkigt egentligen att man över huvud taget får köpa upp sin största konkurrent på det här viset bara för att man kan... :mad:
Som att Mcdonalds skulle köpa Burger King o börja kränga McWhopper...
Ojojoj. Då får jag börja oroa mig jättemycket. Kul när det är personliga påhopp i detta demokratiska forum.
Sedan när blev detta ett demokratiskt forum? Sist jag kollade var det ett privatägt forum med egna regler.
jolirouge
2005-10-11, 18:59
Sist jag kollade var det ett privatägt forum med egna regler.
Vad synd..
Lugna er va? Back to topic!
kass discreet blev uppkopta, mindre konkurens ar aldrig bra tycker jag...
muahah, rätt åt er era jävla 3d geeks ;)
Känns inte som detta påverkar något nämnvärt.
Har hört att anledningen till detta skulle vara att Alias går dåligt. tro det eller ej.
Har hört att anledningen till detta skulle vara att Alias går dåligt. tro det eller ej.
Det låter skumt. De har väl ökat i volym ganska mycket?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.