handdator

Visa fullständig version : Säljes: Canon EOS 300D till kanonpris

estberg
2005-09-27, 19:10
(Hittar tyvärr inte gamla goda köp & sälj så jag postar här)

Kamerahus med alla originaltillbehör - programvara, manual, USB kabel, TV-out kabel, batteri och laddare.

Lite tekniska detaljer:
CMOS-sensor med 6,3 megapixlar
7-punkts autofokus med bred mätyta
Avancerad DIGIC bildprocessor
Ljuskänslighet motsvarande ISO 100-1600
Kompatibel med alla Canon EF objektiv och Speedlite EX blixtaggregat
Kompatibel med PictBridge, Canon Direct Print och Bubble Jet Direct för direktutskrift utan dator.

Grymt gedigen kamera för den som vill ta steget över till DSLR för ett överkomligt pris. Jag är petnoga med tekniska prylar så kameran är i absolut toppskick. Observera att inget objektiv ingår, jag har ett 18-55mm men det har repor och jag vill inte ge dig något som inte är felfritt :) Men om du vill så kan du köpa till det för ett billigt pris.
Skickas med post, frakt ingår i priset. Inga byten och inget prut. Jag befinner mig för tillfället i New York så kontakt bör ske över epost: staffan.estberg@hyperisland.se
Jag skickar kameran härifrån, det tar mellan 4-10 dagar rekommenderat och försäkrat.

Planer på att köpa 350D? Mitt råd: gör inte det! Kameran kostar mer och vad får du, jo en mycket mindre kamera som inte funkar i handen och överflödigt med megapixlar som du ändå inte kommer använda. Ska du satsa dyrare, köp i så fall 10/20D.

Pris: 5 000 kr

fetagreta
2005-09-27, 19:44
Vill inte vara petig, men en gammal 300D för 5000kr när man kan få en 350D för 7000?

Du verkar inte ha så stor koll om du tror enda skillnaderna är storleken och megapixlarna :)

Hoppas du får den såld!

Hall
2005-09-27, 20:16
Reagerade direkt på din annons på blocket!

Det är precis som Fetagreta säger lite mer skillnader än så!

"Överflödigt med pixlar" Kommer osökt att tänka på Bill Gates klassiska kommentar :D

Blocket (http://www.blocket.se/view/6169402.htm?caller=abl_s&l=0&c=1&city=0)

The_Jonas
2005-09-27, 20:34
"Överflödigt med pixlar" Kommer osökt att tänka på Bill Gates klassiska kommentar :D
Som var? :)

Hall
2005-09-27, 21:40
640 kB borde vara tillräckligt för vem som helst :D

Orkade bara leta upp en källa (http://www.livet.se/ord/k%C3%A4lla/Bill_Gates)

estberg
2005-09-27, 23:18
säg vad du ska ha 8+ megapixels till som du effektivt kommer utnyttja and i'm game.
billigt och billigt. med tanke på vilket skick den är i så är det ett schysst pris anser jag.

fetagreta: nej nej det är ju en hel del smådetaljer också men inget som nämnvärt gör det värt att skaffa 350 istället, särskilt inte storleken. har testat och plåtat med den och den gör sig inte alls bra med hållningen, något som i alla fall jag tycker är extremt viktigt.

Hall
2005-09-27, 23:41
Vet inte om det var mig du syftade på med priset? Men personligen så tycker jag att det priset står sig mycket bra jämfört med andra 300: or på Blocket. Så den lär ju inte bli alltför svårsåld!

För mig så är varje pixel mycket värd då jag ofta använder mina bilder i reklam som kan bli ganska stora. Men vet man med sig att man bara kommer dra upp bilderna i max A4 storlek så spelar det ju ingen roll. Dessutom kan det vara skönt att ha lite extra pixlar då man i bland måste beskära bilden lite.

Storleken på kameran kan i bland vara för liten. Speciellt om man har på tyngre objektiv en längre stund. Detta är lätt avhjälpt med batterigreppet. Fast helt perfekt blir det tyvärr inte ändå!

estberg
2005-09-27, 23:53
nja det var väl sådär ett generellt svar.
du har alltså en 350D? är den inte jobbig att manövrera? jag kunde knappt komma åt alla inställningar för knapparna var så små :/
nej jag har inte stora händer.

Hall
2005-09-28, 00:11
Hehe, ja det var ju inte meningen att vara generell!
Ja jag har en 350 just nu. Men det är faktiskt inget som gör att jag skulle försvara den till döds. Det finns för och nackdelar med alla saker. Men jag reagerade bara på din text i annonsen om att 8 milj pixlar är onödigt. Därför så ville jag bara vara viktig och påpeka att alla kanske inte använder sin kameran på samma sätt.
Det att vissa knappar är lite väl ynkliga men man vänjer sig vid efter någon dag tror jag. Men i sista änden så är det alltid plånboken som styr!

fetagreta
2005-09-28, 00:31
säg vad du ska ha 8+ megapixels till som du effektivt kommer utnyttja and i'm game.
billigt och billigt. med tanke på vilket skick den är i så är det ett schysst pris anser jag.

fetagreta: nej nej det är ju en hel del smådetaljer också men inget som nämnvärt gör det värt att skaffa 350 istället, särskilt inte storleken. har testat och plåtat med den och den gör sig inte alls bra med hållningen, något som i alla fall jag tycker är extremt viktigt.

Jag bytte själv upp mig från en 300D till en 350D och jag måste säga att det är en enorm skillnad, inte bara i fotoglädje utan hela helheten i hur man använder kameran, storleken, inställningar, bildkvalité etc.

Den är nära på nog lika bra som en 20D med batterigrepp.