Visa fullständig version : Sprayat på CD-case
Tjena, häromdan så gjorde jag och min flickvän Louise den här fina utsmyckningen av ett cdcase jag gav till henne. Vi tog helt enkelt och skärde ut en logotyp jag gjort åt henne från datorn och så skar vi ut det i vit, tjock kartong och sprayade med vanlig spray. Färgen sögs in så skumt i materialet så det blev inte helt vitt, men jag tyckte det blev snyggt ändå!
Fräscht som fan så att säga :)
Var det inte fruktansvärt pilligt å skära ut texten?
Vart rirktigt coolt.. skulle vilja göra nått liknande på tshirtar!
henrik, hell yeah!
matte2k, hehe, jo det va verkligen pilligt må jag säga! Men det gick ju =) jo, jag skulle också vilja testa att göra på t-shirts, men jag vet inte hur bra vanlig sprayfärg är till det? Någon här som vet?
monAmour
2004-10-09, 10:15
Så pilligt att skära ser det inte ut som om det skulle vara. Ganska enkla ytor ju. Har man en bra skalpell bara så.. :D
Men som sagt, riktigt riktigt snyggt!
Vad gäller tryck på tröjor trycker jag du kan lägg på en ram och köra textilfärger. Ser inte varför man inte ska göra så...
monAmour, jag vet inte om jag vågar chansa på det eftersom jag har skärt ut i en ganska tjock karton. typ 3mm eller liknande. Färglagret skulle bli för tjockt. Men skulle det varit tunnare så skulle jag testat =)
monAmour
2004-10-09, 11:45
Ah okej. Utgick från att det var ett schablonpapper.
fernstedt.se
2004-10-09, 11:54
du vet du kan ju skära ut det i ohplast och fästa med fästspray ( ungefär som spraylim ) fast det går att ta bort objektet sen
sån där swoosh under verkar vara litet av din grej, oskar
sannah, det är ju läckert :) fast den tiden är pasé ;) har inte gjort nån swoosh på länge
MinorKing
2004-10-10, 19:37
swoosh? vackert föressten.
MinorKing, ja asså, "swoosh", den där grejen under texten
niklasstar
2004-10-10, 22:12
oskars, som jag sa på ICQ eller om det var IRC. Snyggt! Var får du all din kreativitet någonstans ifrån? Dela med dig! ;)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.