Visa fullständig version : Blod i fotografier?
jnystrom
2004-09-01, 17:53
Vad använder ni när ni fotar blod? Grisblod eller? Var får man isåfall tag på det? I en vanlig mataffär?
Vad kan man annars använda?
Staffan Norling
2004-09-01, 17:54
Ketchup???
karamellfärg, röd o lite gul?
Jupps man kan köpa blod i en charkaffär. Fast man måste beställa det.
(finns en hel del folk som kokar egen blodpalt fortfarande)
Om du inte vill ha animaliskt blod, luktar ju inte helt gott, så brukar typ buttericks ha fejkblod av varierande kvalitet och pris.
jnystrom
2004-09-01, 18:06
Ketchup kan man ju kanske inte direkt använda. Om man inte vill att folk ska se att de inte e riktigt.. :P
Röd karamellfärg blir rosa när de rinner iväg plus att de är svårt att tvätta bort.. Så de kanske inte heller är å föredra. Tack iaf :)
Teaterblod/Buttricks blod.. Hur mkt kostar sådant egentligen? Det är väl rätt dyra grejer? Är det billigare med animaliskt blod?
Jag kommer ju inte direkt tjäna några pengar på fotona :) Därför vill jag ha de så billigt som möjligt, men det ska endå vara trovärdigt..
Soya funkar bra på svartvita foton
Karamellfärg + mörk sirap + lite vatten. Blir ej rosa på vita kläder iallafall.
jnystrom
2004-09-01, 19:45
Bilderna ska vara i färg, men tack för soya tipset :) kan användas i framtiden!
Ska testa det där med sirap å karamellfärg :) tack
jnystrom, såhär kan det bli om man blandar det rätt, ett blod vi hade till en film, du behöver 1 röd, 1 gul karamellfärg en flaska sirap o sen spär du ut med vatten. Blanda tills det ser verkligt ut, vi gjorde en splatterfilm med det blodet o det blev faktiskt förvånansvärt bra
jnystrom, såhär kan det bli om man blandar det rätt, ett blod vi hade till en film, du behöver 1 röd, 1 gul karamellfärg en flaska sirap o sen spär du ut med vatten. Blanda tills det ser verkligt ut, vi gjorde en splatterfilm med det blodet o det blev faktiskt förvånansvärt bra Ett stort tack till dig. Jag och några kamrater har precis börjat planera inför våran film (Projektarbete). Vi verkar precis ha löst problemet med att fixa verklighetstroget blod.
Men jag undrar bara, hur mycket blir det om man använder de mängder som du skrev?
Blir väl som en sirapsflaska, vad kan det vara 70-75cl kanske vet inte
Jag kan ta reda på fullständigt recept om du vill ha det, så det blir bäst
Gör såhär,
1 "kopp" mörk sirap
1 Msk röd karamellfärg
1 tsk gul
1 Msk vatten
ungefär, sen får du gångra det beroende hur mycket du vill ha, vi hade en tvåliters petflaska till våran film. Blev lite kvar
Blir väl som en sirapsflaska, vad kan det vara 70-75cl kanske vet inte
Jag kan ta reda på fullständigt recept om du vill ha det, så det blir bäst
Jo, tack. Det hade varit dunder om du kunde fixa det.
Jag har också ett recept på hur man gör köttsår o sånt :)
Du behöver
mjöl
majsmjöl
trälimm (sånt man hade i lågstadiet i träslöjden)
Mixa mjölsorterna och tillsätt sedan limmet o rör tills det blir "degigt"
Rulla sedan ut den o placera den på "skadan", vänta tills det har torkat
så kan du sen böja o bända lite så det spricker så det ser mer verkligt ut
sen får ni sminka det som ni vill ha det.
Lycka till
Jag har också ett recept på hur man gör köttsår o sånt :) Men bring it on då. :)
Ungefär hur mycket är en "kopp" förresten?
En kaffekopp, jag vet inte. Jag är ingen måttexpert :)
3dl?
Tackar.
Och ska man ha karamellfärg till köttsårsreceptet, eller blir det bra som det är?
du kan ju hälla på blod sen, o måla lite rött eller något kanske.
Ah, vi får testa oss fram och se vilket som är bäst helt enkelt.
Vi kommer inte att börja inspelningen förrän om 1½-2 månader så vi har lite tid på oss.
Lycka till, hoppas det går bra. Vad är det för film?
Flytande latex är också grymt, man använder pensel eller liknande för att applicera på huden och hårtork för att få latexet att stelna. Sitter bra och är väldigt lättjobbat.
Finns i välsorterade hobbyaffärer/färgaffärer.
Nejnejnej, amatörer! :p
Blod: Köp grisblod på ica
Inälvor / Hjärnsubstans = Havregrynsgröt + Röd karamellfärg alt Grisblod.
Köttsår, köp en billig stek, riv upp ett hål i tröjan, applicera steken bakom tröjan eller tshirten, smeta lite blod runt. Ser riktigt verkligt ut... för det är det :P
Lycka till, hoppas det går bra. Vad är det för film? Ska försöka oss på en zombierulle. Tänk en Dawn of the Dead 2004.
Om någon råkar veta hur man kan få folk att se mer zombieaktiga ut så får ni gärna berätta. :) Men vi jobbar på att få tag i folk som har jobbat/jobbar inom film som vi kan snacka lite med så att vi vet hur vi ska göra.
affa:, visst får man det att se verkligt ut, men frågan är om man vill gå runt med det i flera timmar mellan scenerna. O att ha grisblod i munnen kan väl inte dirkekt vara något att rekomendera?
Andreas: Tack för tipset, måste testa det :)
Vanilj: Sminka helt vita i annsiktet och applicera någon mörk färg runt ögonen, använd lite utan "köttsårseffekten" på några småställen runt huvudet och lite torkat blod här och där.
http://www-scf.usc.edu/~thomasho/pics/Zombies/
http://www-scf.usc.edu/~thomasho/pics/Zombies/Jake%20Zombie.jpg
http://www.cultofbob.co.uk/pics/zombie.html
Jo, det är ungefär det vi har tänkt hittills. Men vi måste se om vi kan få pengar av skolan för att handla lite. Tre gymnasieungdomar på 18, 19 och 20 som inte är särskilt rika kan inte riktigt betala allt själva. ;)
Inget är dyrt, max 500:- för allt det där. Får ni låna kamera så fixar sig biffen :)
Våran splatterfilms budget låg på 300:-, man har mer hemma än vad man tror. Iofs var det en kortfilm, men herregud så mycket blod som spilldes :9 Jag skulle gärna hjälpa till.
edit
receptet på vårat blod i filmen
1 liter gul sirap
en flaska gul karamellfärg
en flaska röd karamellfärg
blod har jag haft i käften många många gånger. :)
Inget är dyrt, max 500:- för allt det där. Får ni låna kamera så fixar sig biffen :)
Våran splatterfilms budget låg på 300:-, man har mer hemma än vad man tror. Iofs var det en kortfilm, men herregud så mycket blod som spilldes :9 Jag skulle gärna hjälpa till.
edit
receptet på vårat blod i filmen
1 liter gul sirap
en flaska gul karamellfärg
en flaska röd karamellfärg Vi har två stycken kameror. Och en femhundring kan vi nog få av ledningen om vi ber snällt.
Och våran film kommer antagligen inte bli så lång den heller. Som mest blir det nog runt en timme.
Vanilj, herregud :) .. det är inte så bara. Vi riktade in oss på att göra en 30minuters film, blev typ 9-10minuter
Stormraider
2004-09-02, 14:17
Vanilj, herregud :) .. det är inte så bara. Vi riktade in oss på att göra en 30minuters film, blev typ 9-10minuter
Det kan svänga andra hållet också, hade 2 klasskompisar som skulle göra en film på ca 15 min och den blev en timme. Men så gjorde dom ingen splatterfilm heller, den var bitvis ganska seg.
Vanilj, herregud :) .. det är inte så bara. Vi riktade in oss på att göra en 30minuters film, blev typ 9-10minuter Jo, jag har räknat med att den kan bli mycket kortare.
Men längden kommer ju att bero på hur mycket tid vi lägger ned på effekter och sådant.
jnystrom
2004-09-02, 18:14
TACK ALLA SOM HJÄLPT. speceillt Persson! Ni kan inte förstå hur mkt de har hjälpt! tack!!
TACK ALLA SOM HJÄLPT. speceillt Persson! Ni kan inte förstå hur mkt de har hjälpt! tack!!
Inga problem, bara glad om jag kan hjälpa till :)
Ge oss bara resultat så blir det bra
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.