handdator

Visa fullständig version : Mot höst i Sundsvall

Maynard
2004-10-01, 15:56
Hösten börjar ju närma sig i hela Sverige och jag väntar på den riktigt röda explosionen av löv snart. Men idag kunde jag inte hålla mig utan gick ut en sväng och tog ett gäng bilder. Bilderna är inte helt modemvänliga så istället för att länka in dem i forumet gör jag en länk till en sida där alla visas, så inte tråden blir för seg.

(Tänkte först fylla ut min "Nybörjare testar att fota"-tråd men den kändes lite off just nu ;))

Mot höst i Sundsvall (http://www.zerodigital.se/jens/kamera/041001_sidsjon/sidsjon.htm)

Tacksam för kommentarer och tänk på att jag fortfarande är nybörjare ;)

MinorKing
2004-10-01, 21:59
Det är MYCKET BRA!!

Kan tyvärr inte ge någon konstruktiv kritik

Kaj A
2004-10-02, 12:48
vackra miljöbilder, men det saknas något. Miljöbilder har en tendens att bli statiska, eller "döda", det händer inte så mycket i bilden förutom att solen lyser vackert över en sjö. Åtminstone tycker jag det.
Testa läs på om bildkomposition, vad trianglar, rektanglar och det gyllene snittet gör för en bild och så går du ut och övar igen. För det syns ju att bildögat finns hos dig, det behöver bara lite övning.

Javve
2004-10-02, 15:01
håller med Kaj A..

Trevligt med bilder från Sidsjön också ;)
Bos i Sundsvall även jag..
I Bergsåker för att vara exakt.

Hennke
2004-10-03, 18:02
Vafan, saknar abborrviken bland fotona, annars tyckte jag de var bra.

troublekid
2004-10-03, 22:36
De flesta bilderna är utfrätta på flera ställen vilket jag tycker drar ner intrycket. Jag känner mig inte heller direkt överdrivet upprymd över motiven, men den andra bilden var mest intressant om jag måste välja en.

Håkan
2004-10-10, 16:39
Mycket vackra bilder! Finns inget bättre än höstbilder.

Bild nummer två var bäst. Bra ljus, kontrast med rött, grönt, orange mellan ett blänkande vatten. *tumme upp*