handdator

Visa fullständig version : Glow (ljusövning)

Sara
2004-09-29, 01:52
Iscensatte en ljusövning till mig själv. Reklambild till nåt sminkföretag som jag fejkdöpte Glow, och bara använda varmt ljus. Använde mig av en vanlig golvlampa och en reflexskärm. Är lite missnöjd över hur ljuset föll över ögonen, men det blev ändå bättre än jag trodde det skulle bli.
Fortsatte sedan med att göra ännu en bild med kallt ljus till ett företag som hette Bliss, men det gick åt skogen. Finns det någon sorts glödlampa som inte är så himla varm i kelvingraderna? Har ingen möjlighet att köpa nån extraordinär ljusmojäng nu, utan vill bara ha något snabbt att skruva i.

Ah, well. On with the glow-ing.
http://joforik.net/lj/glow.jpg

f.hirani
2004-10-01, 14:24
fint... tungan gör hela bilden...
prova att slänga in den i PS, kopiera lagret och blur'a lagret ovanför och sen testa lite olika lagereffekter... vet inte om det blir bättre, men det kan bli en del sjyssta effekter...

tattarn
2004-10-01, 17:13
snyggt. prova gör som f.hirani sa, jag tog mig friheten.

Sara
2004-10-02, 18:03
Är lite småallergisk mot blur efter att jag själv överdoserade det rätt friskt för nåt år sedan, men det där såg faktiskt inte så tokigt ut.

martin
2004-10-02, 19:08
Rätt fin bild, men tror inte den skulle göra sig så bra i en sminkreklam.

raden
2004-10-03, 00:10
du kan inte ha något tunt blått framför då som lampan lyser igenom för att ge en blåaktig ton? Riktigt skön bild annars!!

Björn
2004-10-03, 02:20
lekte lite jag med

Sara
2004-10-03, 02:26
Gillar din version Björn!
Sedan att det inte passar som sminkreklam egentligen håller jag nog med om. Jag har inte ett uns makeup på, hehe. Men jaa, nån sorts fancy reklambild hade jag tänkt mig.
Och skynke över lampa kan nog hjälpa. Ska testa, och tack för tips!