Visa fullständig version : Sänggavel + sängbord
Har en 160 cm säng just nu med enbart ben på.
Hade tänkt mig köpa någon sänggavel men det är ganska dyrt om man inte vill ha ikea.
Läst i andra trådar om diverse sängar med massa fack och grejer i, vill bara ha en enkel ram egentligen och nåt smart med sängbord liknande
Säng från bolia för 5795 (http://www.bolia.com/retail/popUp.asp?imageID=9127&Size=6&Height=500&Width=500&posLeft=390&posTop=150)
Är en sån väldigt svår att göra själv tror ni? Priset gör ju att det lockar lite att fixa en själv!
du kan ju kolla in www.myowndesign.se ...ett hobby företag från jkpg som min klass hjälpte med ritningar och utvecklade deras herrbetjänt/garderob....fick inte ens ett tack! :/
Det var inte riktigt min stil, men tack iaf =)
egbg själva konstruktionen är nog inte ett dugg svår! det svåra är nog snarare att få tag på schyssta skivor! du får nästan köpa köksbänk skivor om du inte hittar nått annat bra material..för i limträ eller furu kanske inte blir så snyggt..
men själva konstruktionen e ju bara en ram för sängen (och lite stöd balkar så inte sängen trillar ur) och en stor skiva som du fäster i ramen..benen kan dock bli lite svårare att få tag på..du kanske tillochmed kan köpa bara benen på bolia..dom har ju butik i sthlm och gbg så om du har möjlighet kan du ju gå in o kika..kolla även på ROOM som ligger uppe på magasingatan i gbg (du heter ju gbg i ditt nick då kanske du bor där hehe) :)
Hehe jo bor i gbg.
Är just själva finishen jag är osäker på, tex att få till hörnen.
Vad tror ni om min skiss? ( gjord på 1 minut ).
Är det svårt att få det snyggt tex få ihop hörnen på ekskivorna, borde ju gå att få allt sågat på brädgården?
Någon som vet vad det är för standardmått på ekskivor i affärerna?
Tänkte om det räcker med en skiva eventuellt till ramen.
Mackelito
2005-05-08, 00:55
Har du kollat på ett ungefär vad det skulle kosta att köpa materiel? Massiv Ek är ju inte det billigaste!... ofta när det gäller sängar så blir det inte så stor pris skillnad. (beror så klart på omständigheterna)
:)
Det är ett tips innan du lägger ner allt för mcyket tid ;)
du kan ju kolla in www.myowndesign.se ...ett hobby företag från jkpg som min klass hjälpte med ritningar och utvecklade deras herrbetjänt/garderob....fick inte ens ett tack! :/
haha,
fan va random! :P
om du vill ha snygga hörn kan du ju alltid Kexa dom..men nu när du bygger säng lär du ju ha en stomme i vilket fall..kör med plugg kanske?
Kör nog på en vit variant iaf. Vad tror ni, MDF som gäller eller?
Om jag pluggar hörnen, är det inte svårt få en osynlig skarv, spackling som gäller då eller?
om du ska köra den vit kan du ju likagärna skruva o spackla!
tänkte att det inte var ett alternativ om du skulle ha trä bara..
Mjo tänkte det skulle bli mindre och spackla ;)
Massiv ek lär ju inte bli direkt gratis... finns ju ekfanérad spånskiva tex.
Bestämt mig för vitt nu :)
Dock lite saker som dykt upp imellan så blir lite tidsförskjutning av projektet :(
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.