handdator

Visa fullständig version : Nybörjare med en EOS 300D

Maynard
2004-09-19, 11:00
Hej!

Jag har i dagarna precis fått min Canon EOS 300D och jag är helt nybörjare när det gäller att fota med systemkamera och inställningar och så vidare. Har bara tidigare haft en 1.3 mp Olympus Camedia som defenitivt hade sina begränsningar. Men nu när sommarens hemsidejobb började göra sig påmind i kassan valde jag att unna mig en EOS 300D, eftersom VILJAN att lära sig fota mer "på riktigt" finns...

Jaja, nog snackat. Igår var första dagen som förkylningen gav med sig så pass mycket att jag orkade gå ut på stan en sväng. Vandrade bara planlöst runt och okynnes-fotade (måste ju lära mig på nått sätt) så motiven kanske inte är de mest spekatkulära. Men det vore lite kul med kommentarer ändå, det är ju så man lär sig...

Nybörjarbilder från Sundsvall (http://zerodigital.fika.org/jens/kamera/040918_stan/stan.htm)

Rock oN!

(Hade svårt med valet av kategori för tråden då det både är svartvitt och färg ;))

EDIT: Jag hade ju särskrivit! Hemska värld! Skäms lite...

Simon
2004-09-19, 18:15
Lars har minsann en tröja med ett av världens bästa rockband. Me like! :-)

I övrigt så gillar jag nog livbojs-bilden bäst tror jag. Dock måste jag erkänna att samtliga bilder kändes ganska intetsägande. Men som sagt, syftet var väl inte heller direkt att ta tunga, kompletta och rakt igenom genomtänkta bilder?

Maynard
2004-09-19, 19:35
Nej precis. Tycker också de är ganska intetsägande, men just nu försöker jag bara lära mig komma överrens med kameran. Åsikter och synpunkter skadar dock aldrig, hur intetsägande bilderna än må vara ;)

Och ja, A Perfect Circle är ett av de absolut bästa banden... Efter Tool såklart ;)

Maynard
2004-09-22, 22:19
Onödigt att starta en ny tråd bara för att jag lekt fram nån ny bild. Testade lite på måfå med slutartid och tog den här "varma" bilden.

http://www.zerodigital.se/jens/kamera/other/car_light_lq.jpg