handdator

Visa fullständig version : Action Figures i Lera!

Jiggah
2005-03-05, 13:36
Action Figures i lera! :D
Från Sverige!
Jag testar ett nytt koncept på webben: vad tror ni om det?

kolla http://action.claywear.com

Isak
2005-03-05, 14:36
njaee är inte så säker på om jag skulle vilja ha dom i lera.. www.superdeux.com har ju gjort några coola actionfigures..vet inte vilket material han kör är väl nån form av plast..känns som det blir tuffare :) men helt klart en cool ide och om du kan få det bra så e det ju bra

Hesslow
2005-03-07, 23:44
Haha, buzzad och allt! http://www.buzz.bazooka.se/?buzzType=2

Persson
2005-03-07, 23:47
jag tyckte det verkade tufft tills jag såg priset, då satt jag återigen i halsen

Hesslow
2005-03-07, 23:52
Fattar inte varför de är så dyra. Känns som att det är ett lamt försök att få dem att verka exklusiva. Vem skulle betala 2000 spänn för ett par lerklumpar som i ärligthetens namn ser ganska snabbt ihopgeggade.

arthur
2005-03-08, 09:44
ehhh det är konst ju, har sett värre skit för mer pengar.

Persson
2005-03-08, 09:52
arthur, ja men oftast är väl det kända namn och konstnärer som kan ta lite mer betalt än andra?

Jiggah
2005-03-08, 18:06
hahaha det är ju mkt ironi också: som han som sålde gummisnoddar på E-bay för typ 1000 dollar.

Och YES den blev buzzad. Min plan lyckades.

steppis
2005-03-08, 18:36
haha. Jo visst är det sjukt kul.
Men jag vet inte om ironin stiger eller dör
om nån faktisk köper en ful(ursäkta) lergubbe för så många pengar.

Du kan väl skratta dig till sömns isåfall.

zzaga
2005-03-15, 19:39
eh? Är det här någon form av sätt att tjäna pengar på barnarbete? eller har ni stulit dom från nått dagis?
Det här måste ju vara ett skämt.
Speciellt priset, får ni ju ändå ta och ge er 1799:- för en, i ärlighetns namn, skit ful ler klump utan estetik, formkännsla, utan engob, glasyr eller finish. Är den överhuvudtaget bränd? Isf vilken temperatur bränner ni dom i?
Om jag skulle sätta priser på de saker jag gör i keramik i förhållande till er, i fråga om kvalité skulle en av mina pjäser kosta ett par miljoner stycket.

Om någon på fullt allvar vill ha figgurer som dessa kan de beställas genom mig för 20 spänn stycket, frakt tillkommer!
/Z

zzaga
2005-03-15, 21:11
http://www.grafisktforum.org/attachment.php?attachmentid=3162&stc=1 dom två orden beskriver nog bäst den bubblande känslan i magen hos både svennar och den stora vida världen i denna stund. Nu släpps den äntligen för allmänheten zzaga Action Figure! Gjorde av, inte ens ironiskt utan snarare självklart -papper! You've been waiting, and now it´s here!

Exklusivt auktioneras (ja du läste rätt!) ett "supah special pack" Action Figures fram till 10:e april! Det är en exklusiv limited edition, och budgivningen börjar på 1799:- (SEK) per bild.

maila saga_jepsen@hotmail.com med inforaden "Action: Supah Special Pack", ditt bud räknat i kronor, din adress och telefonnummer.

Hesslow
2005-03-15, 21:34
Hehe, lite kul att se hur du brusar upp för en så här obetydlig (ursäkta till trådskaparen :D ) sak. Du som gillar keramik, visa hur det ska gå till istället! :cool:

zzaga
2005-03-15, 21:45
Förlåt... Men jag KUNDE inte låta bli!!! *GAAAAA* detta är hemskt hemskt hemskt!!!

Ena sekunden skrattar jag så jag kiknar andra sekunden sliter jag mitt hår i förtvivlan.
Alla är vi nybörjare i början, men man brukar ju ha någonsånär humm om vad det man har gjort är på för nivå, och om det överhuvudtaget:
1. är värt att behålla för egen del,
2. går att ge bort till välmenande släktingar och vänner som inte kan säja nej.
3. går att sälja.
Det här ligger i grupp 0. släng och försök igen (och igen och igen och igen och igen...)

Jag ska lägga upp lite bilder så fort som möjlig:)

Jiggah
2005-03-17, 19:53
Hahaha ni e ju helt otroliga. Det är väl därför jag gillar er så mkt antar jag. Som jag redan beskrivit är ju hela sidan ett ironiskt grepp i sig, såklart att ingen vill betala en sån hutlös summa för några gubbs jag gjorde på 10 min (och ja, obrända). Men det verkar ni redan ha förstått.

Men man kan ju ändå leka lite med tanken, eller hur? Vad är egentligen konst, och hur mycket är vi egentligen beredda att betala för det? I slutändan handlar det om hur vi värdesätter saker. Vad har ett värde och vem är det som sätter det? Ligger värdet hos betraktaren eller skaparen, eller kanske till och med återförsäljaren?
Och såklart, detta handlar ju om så mycket mer än "konst". En blyertspenna kan vara skräp i Sverige men vara en mans värdefullaste ägodel (till och med konkurransmedel) i Afrika. Clay Action Figures kan ses som en reflektion över detta.

zzaga
2005-03-17, 22:13
Hahaha ni e ju helt otroliga. Det är väl därför jag gillar er så mkt antar jag. Som jag redan beskrivit är ju hela sidan ett ironiskt grepp i sig, såklart att ingen vill betala en sån hutlös summa för några gubbs jag gjorde på 10 min (och ja, obrända). Men det verkar ni redan ha förstått.

Men man kan ju ändå leka lite med tanken, eller hur? Vad är egentligen konst, och hur mycket är vi egentligen beredda att betala för det? I slutändan handlar det om hur vi värdesätter saker. Vad har ett värde och vem är det som sätter det? Ligger värdet hos betraktaren eller skaparen, eller kanske till och med återförsäljaren?
Och såklart, detta handlar ju om så mycket mer än "konst". En blyertspenna kan vara skräp i Sverige men vara en mans värdefullaste ägodel (till och med konkurransmedel) i Afrika. Clay Action Figures kan ses som en reflektion över detta.

Om du vill starta en debatt om vad som är konst eller inte bör du isf presentera något som åtminstånde på något vis kan härledas till det, vilket ingen av dina "actionfiggurer" gör.

I det bästa man kan hoppas att "actionfiggurerna" kan skapa debatt om är sophämtningen.

Men tack för att du bjöd mig på så många hysteriskt roliga skratt:D
/Z