Visa fullständig version : Affisch
peacerich
2004-09-17, 09:05
Fick i uppgift av några kompisar att göra en affisch åt dem. Den ska sättas upp på en mässa som ska hjälpa de som ska välja gymnasieprogram att göra detta. Deras program heter C4 on air. Ge mig allt ni tänker när ni ser den. Den ska vara i A3 storlek.
RadioAffisch (http://files3.helgon.net/Gallery/%7B3C1/%7B3C1B631E-1FE8-4482-95FE-27AE8AB39EA0%7D.jpg)
Testa en version utan strokes. Justera även spacingen. Du behöver även mer variation på texten i form av storlek/typsnitt/vikt. Annars är upplägget helt ok, bra med radiovågorna (ringarna).
de var en riktigt hemsk färg.
de är min första reaktion
Jag störde mig lite på alla kommatecken mellan namnen på eleverna. De var allt för stora och drog till sig för mycket uppmärksamhet. Som Patrik sa, justera spacingen och variationen av typsnitt.
Ojoj, jobba mer med texten.. Det ser inte bra ut. Ibland måste man gå in lite mer detaljerat och pyssla manuellt med avståndet mellan bokstäverna, och inte bara trycka på knappen "marginaljustera". Det behöver du göra nu. Fast jag tycker att du ska skippa det helt. Höger eller vänsterjustera istället.
Boxen (kuben) ser inte bra ut. Den är isometrisk vilket gör den väldigt platt, om inte det var tanken förstås. Hela affischen känns faktiskt väldigt platt. Finns inget sug i den. Försök att få lite mer djup i den genom att först få lite perspektivkänsla på boxen.
Sedan kan du jobba mer med ringarna. Prova att göra tunnare linjer med mindre avstånd till varandra ju närmare hörnet de är. Tjockare linjer ju länge från hörnet alltså. Kanske kan testa lite transparens på de yttersta fetaste ringarna?
Färgerna.. Ja, de fungerar nog, det trista är att du måste ha outline på texten för att den ska synas. Mörkare rosa kanske? Så att du kan köra ren text? Men, men.. ska du ha rosa i bakgrunden så byt iallafall ut färgen i boxen och satsa på något som bryter av lite istället. Något som ger lite kontrast. Annars kan det kännas som att en rosa box håller på att drunkna i rosa choklad. Och vem bryr sig om det?
Några tankar så här på lunchen bara. Jag kan ju vara ute och cykla, men jag försökte vara konstruktiv.
/johnnyr
xiodioxider
2004-09-17, 12:22
En gamal resisitorradio hade passat perfa istället för rutan :)
Alldeles för mycket nyanser i rosa..testa en annan färgkombination. Rosa är ingen bra färg att ha för mycket av.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.