Visa fullständig version : Nytt porslin. Kommentarer?
Hej!
Var på Chilli idag och köpte nytt porslin. Vad tycks?
Jag ska komplettera med ytterligare två kuvert lite senare och då ha en tredje färg på skålarna. Mörklila, om de inte är slut (utgående färg). Passade även på att köpa nya bestick. Nu är det bara lite finare glas som fattas, och senare en ordentlig matsalsmöbel. Ek får det nog bli :)
Christian
Grymma! tyckte däremot inte att tillbehörsskålarna var så fina de borde oxå varit kvadratiska/rektangulära tycker jag :)
Nej, de passar ju inte riktigt med resten. Men jag har inte heller tänkt att de ska vara en del av dukningen.. glömde bara ta bort dem innan jag tog kortet :)
Däremot tycker jag de är fina och är kanonbra att lägga upp lite tilltugg på. Oliver, vitlöksklyftor och såndant.
Christian
lägga upp lite tilltugg på /.../ vitlöksklyftor.
What!? :eek:
Snygga talrikar förresten! Är inte de små skålarna jobbiga att äta ur? Med tanke på dess hörn...
Snygga, men som hesslow undrar jag hur de är att äta ur.
glasen är världens bästa, men inte så snygga.
Du ska inte bygga ett eget matbord då?
Hesslow: Marinerade vitlöksklyftor inte smakat på det? Gott som fan är det iaf.
Hesslow: Jobbiga att äta ur? Nej, inte särskilt. Men de kunde gärna ha fått rymma lite mer.
Cricheb: Tycker glasen är kanon, men som du säger så är det kanske inte dem man dukar ut till finmiddagen direkt :) Nya glas ska inhandlas inom kort.
Bygga matbord är jag nog inte tillräckligt praktiskt lagd för att klara av så det blir att köpa ett.
Har kikat på Bjursta från Ikea, men det är lite för långt för mitt nuvarande kök. Nån som har kan tipsa om liknande matbord, fast mindre?
kolla på www.bolia.com eller www.boconcept.se dom har schyssta matsalsmöbler..fast dom e lite dyra dock :(
Finns Chilli i Stockholm oxå?
Vad bellade dem stora tallrikarna?
Bellade? :) Ingen aning om vad det betyder, men om du undrar vad de kostade så är svaret 139:-/st för de stora, 89:-/st för de små och 89:-/st för skålarna.
Vet inte om Chilli finns i Sthlm men de borde de väl nästan göra? De har 3 butiker i Göteborg iaf...
((matte2k e down med sthlmsslangen)) nicenice. jag gillar de flata tallrikarna fett.
hehe henning... jo men visst var det så...
Röhss... kollade deras sida... verkar inte finnas nån butik i vår ärorika hufvudstad... dålig stil....
140bagare styck... ush va dem så dyra...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.