handdator

Visa fullständig version : Dölja "via iPhone" på Facebook

quicky
2011-05-18, 10:31
Hej,

Är det någon som vet hur man kan dölja texten "via iPhone" i Facebook när man uppdaterar sin status?

T.ex. "4 hours ago via iPhone". Det borde väl gå att ta bort den texten helt, eller ersätta den med t.ex. Android?

Annars kanske det finns någon bra Facebook-app som både finns till iPhone och Android, så att man inte ser vilken mobil man har använt för att publicera sin status?

Tack på förhand!

skepparkrans
2011-05-18, 10:42
händer de samma om du bara går in i safari istället för att gå genom appen?

quicky
2011-05-18, 12:02
I och för sig, fast då står det Mobile Web. Helst vill jag att det ska stå Android.

Borde det inte finnas någon inställning någonstans? :-(

Famous
2011-05-18, 12:04
Ren gissning men det kan nog vara ett samarbete mellan facebook och i det här fallet Apple kanske? Att de skriver hur man publicerade, som reklam.

rhedman
2011-05-18, 12:08
Du vill att det ska Android när du postar med din iPhone? Logiskt.

Det är ingen inställning som går att ändra. Posta via webbläsaren i telefonen och gå inte till mobilversionen av siten så borde det inte stå någonting alls. Annars, byt telefon.

k4rhu
2011-05-18, 12:40
Hmm, förstår om man kanske inte vill att det ska synas att man skickat via telefonen, men att man vill att det ska stå att man använt en mobil av ett annat märke är verkligen mysko. Om du vill att det ska stå android så är det väl bara att skaffa en android?

stefanweei
2011-05-18, 13:47
Testa att gå in i safari, gå in på facebook.com, du kommer troligtvis omdirigeras till m.facebook.com?

Välj sedan Mer - View Desktop Version, eller något sånt. Testa därifrån.

Ren gissning. Själv har jag android.

quicky
2011-05-18, 13:54
Jag ska testa och se om det går att använda den vanliga versionen på ett bra sätt i iPhonen. Tack för svaren!

Varför? Jag har ett gäng Androidlurar, men jag vill använda min iPhone. Sedan så finns det en tredje part som inte gillar om jag använder den telefonen. That's why! :-)

stefanweei
2011-05-18, 14:00
Ja, "Varför" har väl inte vi med att göra egentligen.

Hoppas tipsen fungerar för dig.

k4rhu
2011-05-18, 20:27
Jag förstod inte varför han skulle vilja "ljuga" med vilken mobil han använt. Ok om man inte vill att det ska synas att det är en iphone men att maskera den till ett annat märke kändes väldigt konstigt. Så därav "skaffa en android om det ska stå android". Dålig jämförelse men kan ju lika gärna fixa med märket på min ford så det står volvo istället, kändes ungefär lika vettigt...

Men lycka till quicky. Tror inte det kan vara lätt att maskera iphonen till att låtsas vara en android inför facebook men att få bort texten "skickat från iphone" ska som nämnts inte vara något större problem...