Visa fullständig version : Ny portfoliosida
silversprej
2010-05-10, 16:19
...under konstruktion. Tyck gärna!
http://www.silversprej.se/div/index.php
silversprej
2010-05-10, 16:32
PS: har inte själv explorer, så jag vore jättetacksam om någon som har det ville ge sitt utlåtande om hur sidan funkar där.
fusion_a_loud
2010-05-10, 17:04
Min jobbdator har internet explorer och här fungerar sidan inte alls :o
Pipebomb
2010-05-10, 17:24
Den funkar utmärkt i IE8. Tycker dom att sidan är lite klurig att navigera vad gäller själv bilderna osv, det tar ett tag att förstå vad man kikar på!
silversprej
2010-05-10, 17:35
Den funkar utmärkt i IE8. Tycker dom att sidan är lite klurig att navigera vad gäller själv bilderna osv, det tar ett tag att förstå vad man kikar på!
Tack för kommentarerna!
Undrar varför den inte funkar hos dig, fusion. Den innehåller så vitt jag vet inga konstigheter.
@pipebomb: kan du utveckla lite - vad är svårt? Några konkreta idéer på förbättringar?
Kan ändå hålla med Pipebomb lite. Det hade varit tydligare att ha menyn under ditt namn men jag gissar att du vill ha det rent där. Det är väl mest när man går in på personal som det är lite tomt med en bild.
Hade gillat om man kom till ett av bildgrupperna och att texten där uppe då var rosa som när man drar över. Då hade man direkt haft något att titta på och gilla sen när man får mersmak skulle man direkt koppla att man är inne i en bildgrupp och att man kan klicka på de andra. Kanske lite rörigt förklarat, men ändå.
Jag kopplade inte direkt att du visade dina bilder i personal utan klickade vidare. Andra gången läste jag lite noggrannare och då såg jag mer.
Gillar bilderna för övrigt! Skönt skumma..
silversprej
2010-05-10, 20:06
Ok, då förstår jag. Hade så i gamla varianten, kanske ska återinföra det här också då.
Att den menyn man är i just nu är markerad är något jag jättegärna skulle vilja åstadkomma, men kommandot "a:active" verkar inte funka, kanske eftersom menyn är ett separat dokument..(?) Någon som vet hur man får till det i php?
Pipebomb
2010-05-10, 22:14
@pipebomb: kan du utveckla lite - vad är svårt? Några konkreta idéer på förbättringar?
Jag tycker om att slippa tänka när jag går in på en sida, jag vill ha det enkelt uppradat var jag hittar vad osv. Tydligare meny-system med andra ord! :)
silversprej
2010-05-11, 00:31
Men har du något förslag på hur man skulle kunna göra det tydligare? Jag tycker att det är ganska tydligt...
Kan faktiskt inte heller se hur det skulle vara tydligare?
F.ö. har det påpekats alldeles för lite vilka fantastiska grejer du gör silversprej! Har varit helsåld på dina bilder sen jag såg dem i FS för något nummer sen..
Pipebomb
2010-05-11, 09:06
Men har du något förslag på hur man skulle kunna göra det tydligare? Jag tycker att det är ganska tydligt...
Syftar mest på Personal och commisioned, är det inte bättre att slänga ihop dem och göra något schysst sätt att kika igenom alla bilder?
Får hålla med foag om att det är coola bilder, påminner lite om Dali, men det har du nog hört förut! :D
fusion_a_loud
2010-05-11, 09:09
Nu funkar sidan och damn vilka fina bilder du har tagit. I like it a loootttt!
Jag håller inte med Pipebomb överhuvudtaget. Tycker sidan är tydlig och ser helt okej ut.
Har inget som helst problem med menyn och jag förstår inte varför det skulle bli bättre
av att slå ihop personal och comissioned. Det är ju just personliga saker och saker du gjort på uppdrag.
Återigen. Väldigt fina bilder.
EDIT: Hm, jag ser nu att det är två olika sidor beroende på om man klickar på din signatur eller längst upp i tråden. Jag gillar navigationen mycket mer när du har alla bilder efter varandra i en lång rad :)
Du gör fantastiska små världar Eva, något som man gärna vill krypa in i och uppleva.
Tycker om det drömska, surrealistiska.
En parentes i sammanhanget, men kan inte undgå att nämna det.
Ingenting att anmärka på. Dina foton ska stå i full fokus - inte märkliga menylösningar och teknikaliteter. Håll det rent och enkelt så blir det inte lika mycket ångest att underhålla och uppdatera.
/johnnyr
Jepp, behåll den som den är! Enda jag skulle önska var väl att menyn kunde följa med när man sidoscrollar, men det är bara en petitess.
Håller med Havtorn, fusion och foag - fina drömska världar du målar upp med bilderna. :)
Nu såg jag också din förra version. Jag gillar den gråa tonen som du har i typografin på den.
Samt att du har underlänkarna i personal i samma stil.
Kan tycka det var snyggt att behålla det även här(fast med "|" då) istället för att blanda in punkterna där.. Men det är ju bara småsaker och jag gillar den absolut som den är också!
silversprej
2010-05-11, 12:15
Ja, http://silversprej.se är min gamla sida, som jag kände att jag ville förnya lite. Känner själv att jag är trött på det gråa, men det är väl en smaksak.
Tack för era kommentarer! Och kul att ni gillar bilderna. :-)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.