handdator

Visa fullständig version : Vart hittar jag en "tygfondvägg"?

MatteKalle
2005-01-24, 23:29
Jag vet inte riktigt om tygfondvägg är rätt beskrivning för det jag söker, men det var det bästa jag orkade komma på för tillfället =).

Det jag menar är att jag vill ha ett stort fyrkantigt tygstycke som jag spänner upp över en del av en utav mina väggar i vardagsrummet. Inte över en hel vägg alltså, utan bara över en bit (från golv till tak).
...Ni vet säkert vad jag menar.
Jag hade inte tänkt att den skulle vara enfärgad, utan mer med något snyggt motiv eller liknande.

Finns det något ställe på nätet där jag kan hitta något sådant här kanske? Eller vart ska jag leta? (kanske måste vända mig till en tygaffär helt enkelt).

Tack på förhand för eventuella tips!

Pompe
2005-01-24, 23:34
en tygaffär vore väl att rekommendera.
sådana här saker brukar ofta dra till sig mycket damm och det är väl att tänka på. men gillar du damm så kan det bli riktigt fint.

zigaboo
2005-01-25, 00:14
tygaffär här med;
Jag skulle dessutom vilja påstå att de dammar rätt bra själva (beroende på kvalitet förståss...)

/zig

MatteKalle
2005-01-25, 06:28
men allt tyg drar väll inte åt sig så mycket damm?
..jag har någon posterflagga på väggen i tunnare tyg nu t.ex. ..den samlar inte på sig damm.

Jesssica
2005-01-25, 13:55
Jag tror att det kan bli väldigt sjyst med en "tygfondvägg", har själv funderat på det som sänggavel (om du förstår).

Tygaffär är nog att rekommendera, då kan du dessutom få hjälp och råd om tyg som kanske inte är s.k dammsamlare.

De tipsen jag vill komma med är att tvätta tyget innan med nåt bra anti-statiskt sköljmedel samt att inte spänna upp det på en vägg där solen ligger på alltför starkt (både för tyget och tapetens skull - om du inte ska ha det där för all framtid). Go for it!