handdator

Visa fullständig version : Någon som vet hur många grader bakåt man kan tilta en cdrom?

feffe
2005-01-23, 13:47
Hur ånga grader "bakåt" kan man tilta en cdrom?
tror ni att det går att tilta den 45 grader utan att det blir någr akomplikationer med cdskivan? täntke så den inte trillar ur i cdromen eller någe?
/feffe

melin
2005-01-23, 14:03
köp en annan läsare.. en sån som du "trycker in" skivan i.. så kan du vinkla den hur mycket du vill..

annars är det väl bara att testa med en läsare..

feffe
2005-01-23, 14:13
köp en annan läsare.. en sån som du "trycker in" skivan i.. så kan du vinkla den hur mycket du vill..

annars är det väl bara att testa med en läsare..

Tänkte på en sådan slot in läsare. har en idé med att ha slot in läsare plant med "skrivbordet" alltså skära hål i skribordet o sedan stoppar man ner cd skivan i en skrpinga i bordet. måste testa detta ;)

Hesslow
2005-01-25, 11:39
Kommer det inte massa skit i läsaren då? Alltså damm och sånt trillar rakt ner?

melin
2005-01-25, 11:47
jopp.. det gör det

en bekant testade det.. och det tog inte länge förrän läsaren gav upp.. det finns då läsare som har en "lucka" dock.. som på en diskettstation

Mackelito
2005-01-29, 21:23
Om du nu ska gå lös på skrivbordet och oroar dig för dam så är det bara att bygga en liten låda som du sen tätar med sillis... *poff* problemet borta :P

grapefrukt
2005-01-30, 02:19
Jag vill bara påpeka att många cd-läsare har små klackar på sin 'tray' man kan fälla upp för att använda den i skumma vinklar.

Mackelito
2005-01-30, 18:13
vet inte om jag skulle lita på dom... känns osäkert! vill man ha den i lodrät vinkel så skulle jag köra på en läsare där skivan "klickas fast" alternativt en läsare där du skickar in skivan...