handdator

Visa fullständig version : Förvaring, nytänkande

mullw
2005-01-21, 20:39
Jag har fått en klurig uppgift i skolan som lyder:
Ta fram ett föremål med tema förvaring och nytänkande, denna vara skall kunna finnas i ikeassortiment om några år.
Tänk på vad man behöver och hur det ska utformas.

Jag har inte fått en idé ännu, så jag undrar om nån annan har en idé?

tack på förhand...

melin
2005-01-21, 20:57
anordna ett utrymme där man normal inte har utrymme att förvara något på (älskar att vara luddig i mina svar)

nej men som det enkla som många har på skrivbordet.. en slags minihylla som man ställer skärmen på. Det gör att skärmen fortfarande tar en massa plats men nu finns det plats under den.. skärmen får samtidigt en aningen högre position vilket för mig känns skönt i nacken

Hesslow
2005-01-21, 21:05
nej men som det enkla som många har på skrivbordet.. en slags minihylla som man ställer skärmen på. Det gör att skärmen fortfarande tar en massa plats men nu finns det plats under den.. skärmen får samtidigt en aningen högre position vilket för mig känns skönt i nacken
Det där finns ju iofs.

mullw > Vad går du för utbildning?

Bad Fish
2005-01-21, 22:02
ja du melin.. :) det var ju lite som att uppfinna hjulet. Kommer ihåg att min pappa
byggde en egen för typ 6-7år sedan. Och redan då tror jag att det fanns ett antal i handeln ;)

en bra hallförvaring som döljer både nycklar och obetalda räkning
utan att ta upp plats. Gärna väggfast.

decar
2005-01-21, 22:13
Du kan ju komma på att man kan förvara saker i lådor? :P

nene.. Men du kan typ försöka komma på någon fin låda som man kan ha vid soffan i TV rummet med kontroller och sånt i .. Även med uppfällbart minibord till läsk eller dylikt :)

Som Hesslow så undrar jag med vad du går för utbildning. Högskola?

nutte
2005-01-21, 22:15
Takbyrå!

En sorts förvaringsmöbel man hänger i taket och öppnar dörrarna snett neråt.

Skitbra :)

iriis
2005-01-22, 17:53
vad går du för utbildning?

det verkar kul.. eller är det bara den där uppgiften som är kul? :)

rhedman
2005-01-22, 18:03
Jag har två st gråklädda såna här från IKEA. Dom är helt ihåliga och jag fattar inte varför IKEA inte tagit det utrymmet tillvara genom att göra så man kan öppna dem och stoppa saker i dem. Skulle vara suveränt att vräka ner bråte i dem man inte vill ha framme.

Du kanske kan göra något sådant?

IKEA-pall (http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=11434&langId=-11&parentCats=10117*10188)

kemm
2005-01-22, 18:15
Tycker det är lite lumpet att låta andra kommer på idéer
så du sen kan skicka in den till http://www.fiffigafolket.se

För det är ju vad din 'skoluppgift' är till.

Hesslow
2005-01-22, 19:49
Tycker det är lite lumpet att låta andra kommer på idéer
så du sen kan skicka in den till http://www.fiffigafolket.se

För det är ju vad din 'skoluppgift' är till.
Åh, fy vad pissigt!

Bad Fish
2005-01-22, 21:59
jaja rhedman.. säg som det är. du har den "flerfärgade" ;P

Bad Fish
2005-01-22, 22:00
eller ännu värre.. det är mulles lärare som låter sina elever komma på idéer. Sen tar HAN dem bästa och skickar till fiffiga folket..

Alice
2005-01-22, 22:32
Åh, fy vad pissigt!

Håller med om det där :(

Låser tråden och hänvisar till att delta i tävlingen.