Visa fullständig version : på jakt efter...
Bad Fish
2005-01-15, 18:03
Har en idé på hur jag vill att min nya tv bänk ska se ut.
Nu är det så att designen är så enkel att den borde ha blivit
producerad 100ggr om kan man tycka. Men jag hittar ingen
sidobords liknande möbel som ser ut såhär.
Ngn. vet kanske var man kan köpa det utan att det krossar
en ekonomisk.. dvs. inte för många tusenlappar.
Tjockleken ska vara ca 4-5cm. Materialet spelar inte så stor roll.
Det funkar med plast eller trä. Möbeln ska vara vit.
Den fristående delen ska vara likadan.
Vet att det finns glasbord som ser ut som det du visar. Kostar 5-7 tusen. Bör även finnas i pressat trä. Problemet är att den formen är svår och krävande att få fram så alla andra material än plast är skitdyra. Plast har jag inte sett tyvärr.
Bad Fish
2005-01-15, 20:04
går ju att bygga i böjbar MDF... men det känns onödigt om det redan finns formpressat plast tex.
Ja, plast vore nog enklast. Men håller det för en fet tv?
Bad Fish
2005-01-16, 23:51
oja det ska nog inte vara några problem. Köpte dessutom
ny tv för ett tag sedan.. en liten läcker silvrig sag på 21".
Hade en svart jävla skördetröska på 30"+ innan.. inte så läckert :)
Du (eller ngn. annan) har inte nån idé om var man kan
få saker pressat i plast.. skulle förmodligen gå på 20.000 iofs :(
Nej, jag har ingen aning tyvärr. Men i stål då? Då borde du kunna göra det själv nästan? Om du bygger två ben med formen du ritat ovan. Och sen svetsar fast en plåtskiva ovanpå och utanpå benen. Det är nog det lättaste och mest hållbara tror jag.
vad vill du betala bad fish? ;)
Måste vara billigare o böja till en mdf med en enkel form än o fixa med plast? Det fristånde delen vet jag inte riktigt hur man skulle lösa med mdf dock. Smartast är väll o fortsätta leta efter en färdig, för jag känner verkligen igen den där formen.
Bad Fish
2005-01-19, 01:52
katt.. den fristående delen är inget problem i mdf inte. Du gör två former såhär
( ) som du sedan sammanfogar.
Problemet med MDF till den stora är ju hur man får den att palla vikten av en tv.
för om du böjer till två sidor ( ) så måste du ju plugga en skiva emellan dem. dvs.
all vikt kommer läggas på några pluggar, då inte sidorna kommer kunna fungera som "ben".
men som du säger.. det borde ju ha tillverkats. Annars är det fan skam.
Precis en sådan är jag också ute efter. tänkt posta här flera gånger men har alldrig blivit av!
http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=3976
Åhå! Det var ju smart ju! Men håller det snyggt i hörnet? Eller måste man värma i vatten eller liknande?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.