handdator

Visa fullständig version : Insynsskydd under skrivbord

Gardell
2005-01-04, 23:22
Hej!

Väljer att göra en ny tråd om detta.
Jag behöver lite tips.

Jag har nu två datorer står och skräpar under skrivbordet, det är inte snyggt med två burkar och en massa kablar där under.

Min tanke var att sätta upp nått som skymmer det hela. Men vad skulle det kunna vara?

Textil? Hyllor? Nån slags skiva? Eller vad?

Textil som typ hänger på en vajer vore ju praktiskt, men kanske inte så snyggt.. Frågan är om det passar in i det övriga.

Skickar med en bild, en uppljusad och inte helt rätt riktad, men jag är inte hemma så jag kan inte få tag på nån bättre direkt. :p

Tack för svar!

dejv
2005-01-04, 23:50
En typ mdf-skiva borde la funka, eller vilken annan skiva som helst.
Dock skulle tyg vara det ultimata för mig då jag måste sträcka ut mina ben till fullo under bordet. Kanske en list framför en vajer med tyg?

Bad Fish
2005-01-04, 23:50
kanske bara är jag men.. var fan står lådorna?

behöver du hyllor så sätt hyllor.. (verkar dock lite opraktiskt med sängen)
Men ja mitt bästa förslag såhär i all trötthet är ju att du åker till en brädgård och ber att få köpa lite billigt spillvirke.. typ en mazonitskiva som legat å blivit smutsig eller nött.. sen åker du till ikea och köper en 2m beige ditte tyg (15kr/m) och spänner över.. sen borrar du några små söta hål och binder upp det hela med vanlig ståltråd.. blir ju ingen belatsning på det där. kostar billigt med..

<N>
2005-01-05, 00:40
Häng datorerna under skrivbordet. Sen sladdkorgar. Funkar perfekt! ;)

zigaboo
2005-01-05, 00:49
JAg skulle satt upp en tunn (heter det inte masonit) skiva som jag perforerade
till ett sånt dära mönster man ser på typ tåg eller flygplansinredning (se bif. bild)

Sen om man har stake (hi hi) kan man ju måla på en bild på dina nakna ben
i kors med ena handen på... ja ni vet, som alla (nästan iallafall) brukar sitta
framför burken.

Fast det kanske e lite väl chezzie..?

/zig

Bad Fish
2005-01-05, 00:56
hahahaha

<N>
2005-01-05, 00:56
Sen om man har stake (hi hi) kan man ju måla på en bild på dina nakna ben
i kors med ena handen på... ja ni vet, som alla (nästan iallafall) brukar sitta
framför burken.

/zig

Nu känner jag mig gammal, men men men... jag fattar inte!!!

zigaboo
2005-01-05, 01:24
Nu känner jag mig gammal, men men men... jag fattar inte!!!

meh...

Hesslow
2005-01-05, 01:28
Hahaha!

Tycker inte du ska sätta något bakom. Vem sitter i din säng och kollar när du kliar dig? Skulle kört på <N>:s idé istället.

<N>
2005-01-05, 01:29
meh...

:eek:

Sånt gör inte jag! :D

zigaboo
2005-01-05, 01:39
Hahaha!

Tycker inte du ska sätta något bakom. Vem sitter i din säng och kollar när du kliar dig? Skulle kört på <N>:s idé istället.

nä, det var nog ingen bra idé ändå...
men det är lite som de där t-tröjorna som har en bild på en tajt naken kropp,
så att det "ska se ut" som om bäraren har den kroppen...
man kan inte låta bli att stirra!

melin
2005-01-05, 04:50
Fattar inte heller riktigt vart burkarna står..

men häng burkarna.. sen samlar du kablarna i snygga genomskinnliga plaströr (eller som brorsan gjorde - skaffade grova avloppsrör (gråa i plast) som han hade alla kablarna i..)

ljusade upp din bild lite där också.. så man ser lite mer under skrivbordet

Gardell
2005-01-05, 12:45
Ah, den bilden är innan jag satte dit burkarna. :p
Men tänk er två stora svarta burkar där :/ Jag har funderat på att hänga upp dem men skillnaden känns för liten. Kablarna har jag tänkt sätta upp ändå.

Tack för alla tips..

Att sätta upp nån textil ligger för mig närmast just nu i alla fall.. Tror inte det skulle bli så snyggt med en skiva, lite stelt.. Och som dejv sa så vill man kunna sträcka ut och även ha flexibiliteten att kunna dra bort skynket och komma åt också.

kaptenKlänning
2005-01-06, 22:28
om du vet att du ska ha skrivbordet sådär länge kanske du kan bygga ut en liten vägg som skivan vilar på i samma tapet som den riktiga väggen? där kan du ju även göra några hål eller dylikt för kylning och även montera små "hyllor" för burkarna..

men det kanske blir för jobbigt och inte alls bra :)

oskars
2005-01-06, 22:38
Jag skulle lätt satsat på tyg i detta fallet.. enkelt som fan och blir bra. skaffa vajjer och vajjerlås och allt vad det heter... och fixa ett fint rött tyg som du syr till =)

Gardell
2005-01-06, 23:00
om du vet att du ska ha skrivbordet sådär länge kanske du kan bygga ut en liten vägg som skivan vilar på i samma tapet som den riktiga väggen? där kan du ju även göra några hål eller dylikt för kylning och även montera små "hyllor" för burkarna..

men det kanske blir för jobbigt och inte alls bra :)

Har funderat på det. Men rummet är nog för litet för det.

Jag skulle lätt satsat på tyg i detta fallet.. enkelt som fan och blir bra. skaffa vajjer och vajjerlås och allt vad det heter... och fixa ett fint rött tyg som du syr till =)

:) Precis så.
Motivera rött. Jag skulle nog isåfall köra på rummets övriga färger..

kaptenKlänning
2005-01-06, 23:05
Gardell: Vet du vad Panellängder är förnågot när man snackar gardiner? gör något sånt med kanske svart,orange och den beiga(?) färgen du har på tapeten..

panellängder är när du har gardinlängder framför varandra i olika färg

Gardell
2005-01-06, 23:08
Kanske det kanske. Fast det är lite överflödigt under bordet så där kanske?

oskars
2005-01-07, 00:00
gardell, rött är en fin färg + att jag inte sett hela ditt rum :)

Bad Fish
2005-01-07, 01:41
tyg blir ju fan alltid snyggare om det är spännt.. så nita fast en metallring i varje hörn och dra i en lite skruv eller dyl. på benen. Sen sätter du upp det på dem. lätt att ta av om du ska ner å pilla.. och vad viktigare är. Om du tänker smeka av fötterna på det dagligen så kommer det se riktigt okristligt ut efter ett tag.. så du kanske vill tvätta det. Jobbigt att ha massa paneler eller trä av och på det på en stålvajer.

Gardell
2005-01-11, 23:36
Tack för alla svar. :) Tror det blir tyg trotsallt. Vad tycker ni jag ska ha för tyg då?

Färger, mönster? Jag vill nog gärna gå på samma färg som det övriga rummet, det beiga hållet.
Typ: http://www.ikea.com/PIAimages/18737_PE103879_S3.jpg

Tacksam för förslag!

Hesslow
2005-01-12, 00:00
Det där kan bli snyggt. Jag skulle hållt mig från ett helfärgat för att, som någon nämnde, det lätt blir smutsigt och på ett helfärgat syns det tydligare!

Gardell
2005-01-13, 21:42
Det fick bli det där tyget på Ikea. Det var riktigt nice. Blir nog bra detta.

Passade även på att köpa annat tyg med ungefär samma färger (två olika bitar och färger) som jag tänkte sätta upp som nåt slags draperi för dörrarna, med färgerna lite "blandat". Den ena dörren tar jag dessutom bort. Allt för att få bort de fula dörrarna och plasten.

Hesslow
2005-01-13, 22:34
Blir nog bra du! Posta bilder sen!