Visa fullständig version : tryck på tygpåsar?
planktron
2004-12-31, 15:14
hej! jag ska ta fram lite merch till fest i valen i norrköping och hade tänkt att fixa ett gäng tygkassar med tryck på. då vi inte har tid att ordna detta själva med exempelvis screentryck tänkte jag höra här om någon har koll på nåt tryckeri som ordnar detta.
tack på förhand!
planktron
2004-12-31, 15:40
Iron-on annars?
Jag förmodar att du menar sådant papper man kör i bläckstråleskrivaren och sedan stryker på tyg? I så fall så går det nog också bort, blir dålig kvalité och tål inte tvättar.
GulaSidorna (http://gulasidorna.se/query?what=yp&geo_area=norrk%F6ping&heading_exact=Screentryckerier&match_comp=&match_street=&district_name=&advanced=)
//steppis
Kolla i Gulasidorna. Sen så kanske det är billigare att göra det själv om det är en liten upplaga!
hej! jag ska ta fram lite merch till fest i valen i norrköping och hade tänkt att fixa ett gäng tygkassar med tryck på. då vi inte har tid att ordna detta själva med exempelvis screentryck tänkte jag höra här om någon har koll på nåt tryckeri som ordnar detta.
tack på förhand!
bor du i norrköping? då tycker jag du ska åka till linköping, 70kr dygnskort med pendeln, och gå till elsas hus på djurgårdsgatan där du får screentrycka för 5kr/tryck.
GOTT NYTT ÅR
...eller så bor du i stockholm antagligen. jaja.
5kr tryck??
Hur sjutton finasierar dom ramen?
Well, Gott nytt å så .
planktron
2004-12-31, 18:01
...eller så bor du i stockholm antagligen. jaja.
ja precis, bor i stockholm och har vanligen inte vägarna förbi norrköping/linköping. då upplagan dessutom ska ligga någonstans mellan 50-100 exemplar så blir det lite knöligt att göra påsarna på det viset.
...MEN BILLIGT! och så jobbigt är det faktiskt inte att trycka 50-100 stycken.
steppis, det är studiefrämjandet som står för kalaset och allt man betalar är färgkostnaden.
fest i valen? är det slagsmålsklubben el.?
planktron
2005-01-02, 04:21
...MEN BILLIGT! och så jobbigt är det faktiskt inte att trycka 50-100 stycken.
steppis, det är studiefrämjandet som står för kalaset och allt man betalar är färgkostnaden.
tja, du kanske har lust att trycka lite kassar och göra en insats för det lokala föreningslivet? :)
fest i valen? är det slagsmålsklubben el.?
hur menar du då? jo slagsmålsklubben har spelat på fest i valen ett flertal gånger men de har ingen inblandning i själva arrangemanget (även om vissa bandmedlemmar arbetat med festivalen tidigare år).
planktron : slagsmålsklubben har ju ett album som heter "fest i valen". eller har jag fel?
planktron
2005-01-05, 17:20
ja, det är sant. en cd-r demo.
förresten så har vi lagt upp en första temporär sida nu.
http://www.wisemadness.com
planktron
2005-01-24, 12:18
ny fråga: var köper man svarta enkla tygkassar billigast?
http://www.gulasidorna.se/query?what=get_info&search_word=obidos&company_name=&where=&advert_code=19762627
Stabilt textiltryckeri, en polares brorsa som äger det. Du kan bergis köpa påsar genom dem också.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.