handdator

Visa fullständig version : Köpte supersnygg hemmabio!

Hesslow
2004-12-20, 19:26
Måste bara dela med mig av min lycka. En butik här i stan har gått i konkurs. I och med det sålde de ut rubbet med 30-60% rabatt. Jag hittade det systemet som jag drömt om ett bra tag. 50% rabatt, så jag slog till direkt!

http://www.siba.se/Product/UppTec_Hemmabio.aspx?Identifier=SE74259

Där har vi läckerbiten. Jobbigt nervös jag var i kön, trodde att någon framför mig skulle ta den framför näsan på mig :) De glömde dock att lägga med fjärrkontrollen, så den får jag hämta imorrn.

grapefrukt
2004-12-20, 19:28
det goaste med nya prylar är att få packa upp och leka.
det näst goaste är att skryta för alla andra...

Hesslow
2004-12-20, 19:35
Haha, jag skryter inte. Ville bara visa upp. Men ja, det är väl skryta antar jag. Sorry om någon blir ledsen :rolleyes:

<N>
2004-12-20, 19:39
Hur är ljudet då? :rolleyes:

Hesslow
2004-12-20, 19:46
Jag har ingen aning. Testlyssnade inte ens. Men det ska vara bra som fan helt enkelt. Läst det överallt. Och om det nu är kasst kan jag säkert sälja den för samma pris!

<N>
2004-12-20, 19:49
Berätta hur den låter när du fått igång den! :)

Hesslow
2004-12-20, 19:52
Will do! Orkar nog inte sätta ihop den idag dock. Mitt tv-bord är dessutom för litet så nu får jag väl snickra ett nytt :(

Litecore
2004-12-20, 20:31
damn, vad stilrent det var.. me like. riktigt kompakt med för den delen :]
du får återkomma med lite bilder av slutresultatet i biosalen hemma sen.

Hesslow
2004-12-20, 20:32
Jepp! No probs. Kul att ni gillar det lika mycket som jag. Snart ska ljudet bedömas!

henrik
2004-12-20, 20:48
Det såg stiligt ut. Är finishen i klass med formgivningen?

HB-9
2004-12-20, 21:36
Clean som fan.
Själv kör jag bara NAD prylar... grymt stilrena de med.

Serious_killah
2004-12-20, 22:38
Det är nog inget fel på ljudet. Men jag skulle inte köpa ett så "billigt", fast det beror väl kanske på vad man har för referenser... men om jag skulle köpa hemmbio, vilket jag inte ska, så skulle jag iaf köpt en stärkare som kostade minst lika mycket som hela det där systemet. Tycker surround är jävligt överskattat... bättre och lägga dem pengarna på en extra fet sub. Det tillför mer till "biokänslan", om det nu är film man lyssnar på mycket. Själv föredrar jag 2 kanaler.

G.Lindqvist
2004-12-20, 23:07
Hm, dödsdömt att inte lyssna på grejerna som man köper, ljud är personligt (tycker jag personligen)! Kom ihåg det till nästan gång Hesslow! :p

Handlar personligen grejer från Hi-Fi klubben... bättre och snyggar produkter. ;)

Hesslow
2004-12-20, 23:46
Det är nog inget fel på ljudet. Men jag skulle inte köpa ett så "billigt", fast det beror väl kanske på vad man har för referenser... men om jag skulle köpa hemmbio, vilket jag inte ska, så skulle jag iaf köpt en stärkare som kostade minst lika mycket som hela det där systemet. Tycker surround är jävligt överskattat... bättre och lägga dem pengarna på en extra fet sub. Det tillför mer till "biokänslan", om det nu är film man lyssnar på mycket. Själv föredrar jag 2 kanaler.
Jao, men jag gillar inte sådana där feta lådor som står där framme. Gillar den här slimmade looken. Sen kostar ju faktiskt systemet 10 000 och alla som testat (proffs? på tidningar alltså) säger att det är grymt bra. Och inte för det priset, utan grymt bra. Så att få det för 5 lappar gör mig otroligt nöjd!

Hm, dödsdömt att inte lyssna på grejerna som man köper, ljud är personligt (tycker jag personligen)! Kom ihåg det till nästan gång Hesslow! :p

Handlar personligen grejer från Hi-Fi klubben... bättre och snyggar produkter. ;)
Jo, jag skulle väl lyssnat, men det är inte så lätt att höra inne i en sunkig hemelektronikaffär ändå. Vanligtvis kan man säkert låna hem och testa, men eftersom dessa har kursat så finns det ingen bytesrätt.

Bättre måhända, men snyggare går nog inte ;)

Serious_killah
2004-12-21, 08:49
Dem är nog kanske bra för sin prisklass... men inte mycket mer än så. Visst är dem kanske snygga i all ära... men jag bryr mig nog mer om hur dem låter! Ska man köpa nåt snyggt för 5000 kan man väl köpa konst. En ljudanläggning köper jag för att den låter bra. Plus att dem är oftast snygga.

Inte ett par allt för snygga högtalare med tillhörande sub http://www.ultimate.se/shop/frameset_index/product_page.asp?id=283
Sen släng på cd/dvd, da-omvandlare, kablage, förförstärkare och 2 feeeeta monoblock. Då blir det dyrt.

matte2k
2004-12-21, 09:42
hehe... du e bra seriös du Serous killah.... lite väl kanske ibland...
vad sägs om ett besök hon nån där du kan prata ut om sånt där! ;)

Äh! Tycker du verkar gjort ett ritkigt bra köp.. av de tester jag sett dem i iaf... om man inte är värsta yberdyberljudbögen a la "någon, nämner inga namn" så kommer du nog tycka dem e världens bästa...

Själv har jag tjackat ett par Elec... 5.1högtalre, med deras extra feta bas, å en jvc reciever på det... funkar hur bra som helst! lite lite diskantigt ljud när man lyssnar på music dock... men sånt får man leva med!

<N>
2004-12-21, 09:48
Jag funderar på att köpa ett Cinepod system 5.1 i gult.

http://www.podspeakers.com

http://www.hifi.nl/gfx/Family_blueroom-20-sept.jpg

henrik
2004-12-21, 10:29
Jag skulle inte köpa en anläggning bara utifrån ljudkvalitet. Utseende och handhavande är också viktiga faktorer - prylarna är ju oftast väl synliga (ofta lite väl synliga) i vardagsrummet så givetvis är ett snyggt utseende ett plus, och om fjärrkontroller/menyer/funktioner är dumt utformade så är det inte särskilt kul att använda grejerna. Det blir således oftast till att kompromissa.

Lovlka
2004-12-21, 12:14
Själv har jag tjackat ett par Elec... 5.1högtalre, med deras extra feta bas, å en jvc reciever på det... funkar hur bra som helst! lite lite diskantigt ljud när man lyssnar på music dock... men sånt får man leva med!
Men sånt hade inte jag kunnat leva med, och säkert många med mig. Hellre bra ljud än snygg anläggning.

Hesslow har du fortfarande inte lyssnat på systemet?

Hesslow
2004-12-21, 12:54
Jo lyssnat lite! Det låter bra som fan! Tilläggas bör att jag är ingen ljudfinsmakare så jag kanske inte hade hört skillnad på ett för 3000 :rolleyes:

Som många påpekar är visst form viktig, och användarvänlighet! Den här är allt i ett och fjärrkontrollen som jag hämtade idag verkade otroligt vettig och lättförstådd! Att ha ett skitstort fult system som låter lite bättre hade jag aldrig valt! Då får form gå först!

Serous_killah: De var snygga faktiskt! Lite sådär ovanliga, till skillnad från alla fyrkantiga klossar.

<N>: De där var sådär i form tycker jag. Men så länge du tycker att de är snygga så spelar det mindre roll vad jag tycker :)

<N>
2004-12-21, 13:00
Hesslow: De är snyggare IRL! :) Passar bra till min 17" iMac G4 mediestation! :)

G.Lindqvist
2004-12-21, 13:49
Hesslow: De är snyggare IRL! :) Passar bra till min 17" iMac G4 mediestation! :)

N: Om du köper Cinepod system 5.1, då kommer jag och våldgästar dig! Bara så att du vet! :p

Allvarligt talat! Har varit in på Hi-Fi klubben här i S-svall och dräglat över ett Cinepod system 5.1 i silver. Mums! Kommer att passa till min framtida Powerbook (eller Ibook).

EDIT: N: det kan inte bli något annat när man får sitta på jobbet och pilla naveln och få betalt samtidigt! Vilket jag har hört om! :D

Hesslow
2004-12-21, 14:00
Haha, den ser ut som en förvånad myra!
http://www.hifiklubben.com/image/prod/CINEPODRE_1_m.jpg

<N>
2004-12-21, 14:14
N: Om du köper Cinepod system 5.1, då kommer jag och våldgästar dig! Bara så att du vet! :p

Allvarligt talat! Har varit in på Hi-Fi klubben här i S-svall och dräglat över ett Cinepod system 5.1 i silver. Mums! Kommer att passa till min framtida Powerbook (eller Ibook).

EDIT: N: det kan inte bli något annat när man får sitta på jobbet och pilla naveln och få betalt samtidigt! Vilket jag har hört om! :D

Hittar du ner till Skåne då? ;)

Man kan jobba hemma med... ;) Snart jul och semester!!! :D

Jag vill ha snygga saker i mitt hem. När Cinepoden är inköpt så återstår bara en snygg TV med.

Hesslow
2004-12-21, 14:18
Jag vill ha snygga saker i mitt hem. När Cinepoden är inköpt så återstår bara en snygg TV med.
Och sen är strävan efter det perfekta hemmet över? Då får du nog se till att sälja allt till mig för den stora summan av 5 riksdaler. Deal? :cool:

<N>
2004-12-21, 14:24
Och sen är strävan efter det perfekta hemmet över? Då får du nog se till att sälja allt till mig för den stora summan av 5 riksdaler. Deal? :cool:

Om vi säger så här. Det kan alltid förbättras, men just nu är jag ganska nöjd. Hade jag bara haft mer plats så hade jag köpt en sådan här soffa till myshörnarnan inne i sovrummet!

http://www.daviddesign.se/gollum/articleDetail.php?ID_article=100&ID_category=3

Serious_killah
2004-12-21, 14:56
Hesslow: Vet inte om dem är sååå snygga... men dyra :)

rhedman
2004-12-21, 15:46
Själv tänkte jag köpa Creature II mest för dess forms skull plus att dom är billiga. Finns i vitt och i silver.

http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=CREATUREIIWHT

matte2k
2004-12-21, 16:33
[QUOTE=Lovlka]Citat:
Ursprungligen postat av matte2k

Men sånt hade inte jag kunnat leva med, och säkert många med mig. Hellre bra ljud än snygg anläggning. QUOTE]

Eeh.. what? Vet du ens vad Elac e?

Isak
2004-12-22, 00:50
hesslow! du har inte berättat för oss om du kommer att ha högtalarna på stativ eller uppsatt på väggen än juuueeeee :)

receivern (kallas det så?) Var grymt elegant! dock verkar displayen vara lite väl tråkig men det är ju svårt att veta när det bara står jamo på den :) är det "bittad" eller "pixlad" layout på displayen?

den där fyrkantiga saken (suben?) var fräsch om du hittar ett bra ställe för den :) Men högtalarna vetitusan faktsikt..inte så fint formgivna enligt mig men sålänge de passar in med omgivningen är de nog guld!

Pete
2004-12-22, 01:04
Handlar personligen grejer från Hi-Fi klubben... bättre och snyggar produkter.

Så, vilken sorts förmildrande salva använder du vid varje rövknullning du utstår där?

Hesslow
2004-12-22, 01:16
hesslow! du har inte berättat för oss om du kommer att ha högtalarna på stativ eller uppsatt på väggen än juuueeeee :)

receivern (kallas det så?) Var grymt elegant! dock verkar displayen vara lite väl tråkig men det är ju svårt att veta när det bara står jamo på den :) är det "bittad" eller "pixlad" layout på displayen?

den där fyrkantiga saken (suben?) var fräsch om du hittar ett bra ställe för den :) Men högtalarna vetitusan faktsikt..inte så fint formgivna enligt mig men sålänge de passar in med omgivningen är de nog guld!

Högtalarna ska upp på väggarna! Hatar när man går emot stativ!

Receivern är hur läcker som helst! Det står inget på knapparna, utan det lyser upp i displayen precis under varje knapp. Skitball :)

Suben är skitsnygg! När den är avstängd. När den är igång så lyser en blå diod på framsidan. Doh. Jag som ska ha den bredvid teven... Får väl ställa den på sidan om jag märker att det stör för mycket!

Högtalarna kanske inte är så speciella, nu när du säger det, men de följer resten av systemets form på ett underbart sett. Alla ytor är konkava... Alltså framsidan på receivern, framsidan på högtalarna och ovansidan på fjärrkontrollen (på ett bekvämt sätt), och allt känns robust och tåligt!

Isak
2004-12-22, 01:32
ja men dåså :) sålänge de inte skiljer sig från resten av systemet är det ju biff :) japp på väggarna e grymt men det e snyggt o ha dem på stativ bakom soffan om man placerar soffan mitt i rummet (och inte mot en vägg) som nog jag kommer göra :)

konkaven låter skitsnygg när du fixat din digtalkamera får du gärna fota den :)

Hesslow
2004-12-22, 01:38
Ja, lite bilder kommer i framtiden :) Jag har för litet vardagsrum för att sätta soffan i mitten tyvärr. Stod dock på Jamos hemsida att man kunde placera bakhögtalarna i taket ovanför soffan! Låter lite lagom galet :D

tobot
2004-12-22, 10:01
Snyggt hemmabiosystem Hesslow! :)
När det gäller högtalare så har jag inte något emot att dom syns. Jag tycker att högtalare har en snygg grundform.
Dom här B&W hade jag velat ha: http://www.hifiklubben.com/image/prod/DM603S3BK_1_b.jpg

Kostar iofs nästan 10.000:- men man slipper nog subben :)