Visa fullständig version : Dags att byta ut möblerna!
Hej, å, hej, å, hej å hå!
Ah, äntligen! Nu skall här göras om.
Göras om och göras om, men jag har en del nya möbler i alla fall.
Nuvarande möblering har jag haft sen jag bytte rum i April.
Före det hade jag samma i 2 år i det gamla rummet, med samma möbler alltså.. Jag som alltid gjort om så mycket.
Men hyllorna jag har nu har är alldeles för bekväma, men de börjar bli trånga och är inte alltför snygga. Plus att jag vill ha förändring.
Så jag var och handlade en hel del grejor i måndags! Yeah!
Har småstädat och sorterat hela dagen idag. Just nu är det en satans röra.
Tänkte precis ta ner datorn och kände för att göra nåt sista "kreativt" innan jag tar ner hyllan. :D
Så här kommer lite bilder som det ser ut nu:
http://www.toppform.se/mobler
Kommer att ta lite på-vägen-bilder.
förstod inte om du satt in de nya möblerna för isåfall ser jag inga möbler som ser nya ut =) Second hand? =)
det är alldeles för mycket möbler på den där lilla ytan, tapetsera om väggarna eller måla o fixa en snygg fond, ta bort gardinerna skaffa persinenner, eller hiss gardiner.
Bad Fish
2004-12-17, 00:21
passa på att måla om. måla fönsterfodret vitt. släng in nytt golv alt. om möjligt, riv upp matten och slipa bef. furugolv. byt dörr..
Ja, där har du att göra! Men man måste börja i någon ände!
Isak: Nope, det där är före-bilder...
Finns extremt mycket att göra åt det där rummet.
Vi bor ju dock i hyresrätt så så mycket kan jag ju inte göra.
Tapetsera om har jag dock tänkt göra, men det får vänta ett tag.. Blir nog troligen av till våren..
Golvet vill jag också göra nåt åt.. Det är en gräslig matta som den som bodde här före oss la in. Dåligt lagd också, har börjat lossna och "bula" sig..
Man får som sagt börja i någon ände.. Fräscha upp en del möbler gör väl sin lilla skillnad i alla fall.
Har i alla fall kommit en bit på väg nu. Är en massa pyssel kvar. :)
Kommer bilder sen..
Bad Fish
2004-12-17, 11:14
om det är en hyresrätt så kan du ju ringa och blöta upp hyresvärden lite. Han
kanske rent av är intresserad av att få det fixat. Du kan ju tex. föreslå att du gör jobbet om han betalar material.
Jag bor i hyresrätt och jag har målat om överallt, satt upp stukaturer, lagt klinkers och slagit ut en vägg utan att fråga :D
Bad Fish
2004-12-17, 13:09
haha fan hade jag hyrt ut min lya och kommit hem till en helt annan hade jag ballat ur totalt.. hade byggt om hyresgästen.
Bad Fish
2004-12-17, 13:10
märkligt att ingen har sett dig springa med massa byggrejor rhedman :)
Ahh.. Nu är det äntligen färdigt.. Helt underbart. :o
Kan knappt bli bättre - sånär som på en sak. Men det tar vi en annan gång..
Bilder kommer imorrn. Har inte fått upp datorn än.
Är helt slut, har hållt på sen sju i morse. Så, natti!. :)
Härligt! Ser fram emot det!
Yeah. Blev nån dag senare än beräknat men jag hann inte sätta mig och fippla med bilderna.
Här är de i alla fall. :) Säg vad ni tycker!
http://www.toppform.se/mobler
Tycker det ser skitbra ut! Dock skulle jag nog försökt få gjort det där skrivbordet själv först och främst, men det va väl inte så dyrt för dig va?
Vad kostade hyllorna? skulle vilja ha sådana själv!
Tycker det ser skitbra ut! Dock skulle jag nog försökt få gjort det där skrivbordet själv först och främst, men det va väl inte så dyrt för dig va?
Vad kostade hyllorna? skulle vilja ha sådana själv!
Tack. :)
1700:- kostade skrivbordet. Helt okej.
Hyllorna är bara nå billigt krafs.. Ikea. Typ 50kr..
vart lite skillnad där du!
mycket fint jobbat :) fint med infällda(?) spotsen där oxå :)
Snyggt! Smart placring av skrivbordet måste jag säga! Det är så lätt hänt att allt hämnar utmed väggarna utan vidare tanke på andra möjligheter! Jag gillar de billiga hyllorna mindre, men nu har du något att jobba vidare på när tillfälle ges!
Nu fattar bara en snyggare färg på väggarna, den där tapeten är inte så attraktiv.
Tack alla. :)
Hyllorna är inte så värst.. Men det får duga ett tag. Tänkte skaffa mig nå trevligare sen. :)
Jag ska jobba för att få det bättre färg till väggarna samt nytt golv - vad skulle vara snyggt? Fondvägg?
Snyggt! Smart placring av skrivbordet måste jag säga! Det är så lätt hänt att allt hämnar utmed väggarna utan vidare tanke på andra möjligheter! Jag gillar de billiga hyllorna mindre, men nu har du något att jobba vidare på när tillfälle ges!
Frågan är om det i det här fallet ändå inte varit bättre att ha skrivbordet längs med väggen. Det tar upp sjukt mycket plats mitt på golvet, och gör nog rummet trängre än det behöver vara. Iofs lite svårt att uppfatta ytor från vad man sett på bilder, men rent spontant känns det så.
I övrigt, finfint och en grymt förbättring. Hoppas du trivs!
Frågan är om det i det här fallet ändå inte varit bättre att ha skrivbordet längs med väggen. Det tar upp sjukt mycket plats mitt på golvet, och gör nog rummet trängre än det behöver vara. Iofs lite svårt att uppfatta ytor från vad man sett på bilder, men rent spontant känns det så.
I övrigt, finfint och en grymt förbättring. Hoppas du trivs!
Den delen jag har längs vägg nu är sjukt bred. När jag hade hela längs väggen så satt man nästan ute i mitten av rummet, det var inte alls bra.
Så som jag har det nu så avskärmar jag rummet på ett skönt sätt, har ryggen fri och det känns faktiskt större så här. :)
Tack! :)
det där blir fint det. Bra jobbat.
En sak som jag själv aldrig skulle stå ut med är alla lådor och sånt på hyllan ovanför.
Släng in alla lådor i garedroben istället och ställ upp ett par fina designade prylar på hyllorna istället.
Det är bättre än förebilderna men det är fortfarande för plottrigt. För mycket saker.
byt ut den där tv möbeln för guds skull. annars var det bra men måla om också.
det där blir fint det. Bra jobbat.
En sak som jag själv aldrig skulle stå ut med är alla lådor och sånt på hyllan ovanför.
Släng in alla lådor i garedroben istället och ställ upp ett par fina designade prylar på hyllorna istället.
Det är bättre än förebilderna men det är fortfarande för plottrigt. För mycket saker.
Ah, jag är inte så mycket för såna småprylar. Jag tycker faktiskt det är snyggt med lådor sådär. Bara otur att jag lyckats köpa olika färger varje gång, tror jag ska skaffa enbart vita.
byt ut den där tv möbeln för guds skull. annars var det bra men måla om också.
Jo, den är inte så värst trevlig. Men man får ta vad man har.
Plus att jag gillar höga möbler, och jag har för närvarande inte råd med nån TV-möbel. Dessutom är den där TV:n alldeles för stor (och gammal) för mig.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.