handdator

Visa fullständig version : snygga mattor!

lotech
2004-12-13, 10:10
snygga mattor!
finns på nordiska galleriet nu.
http://www.a-carpet.se/

Hesslow
2004-12-13, 13:30
Fina! Gillar den gröna med en skrikande tjej på! Borde man inte kunna köpa en enfärgad och spraya själv med någon superspray?

Menyn fungerar inte i Mozilla :mad:

Isak
2004-12-13, 15:35
ahmeee guuuh dom va väl inge fina ?!

jag vill ha en bilbane matte ifrån barndomen!

btw någon som vet vart man kan köpa enfärgade mattor stora som tusan och billiga som bara den i göteborgs området?

Hesslow
2004-12-13, 16:31
btw någon som vet vart man kan köpa enfärgade mattor stora som tusan och billiga som bara den i göteborgs området?
Nope, som sagt så söker jag också! Säg till när du hittar :D

Isak
2004-12-13, 16:57
aha :)

aah..får väl leta på blocket eller nåt men då e det väl 60% vinfläckar och suspekta avlagringar som man måste leva med..

matte2k
2004-12-13, 22:20
Nån mer som tänkte på Nike när man såg sloganen: "It's not just another carpet!" ?

Hesslow
2004-12-13, 22:40
Öh, nej :) Hur går det med jakten Isak. Kollade lite på Ikea och de två vettigaste verkar vara dessa:
http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=47061&langId=-11&parentCats=10112*10286
http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=47060&langId=-11&parentCats=10112*10286

Huruvida det går att måla på dem har jag ingen aning om... Men det borde väl fungera?

Isak
2004-12-13, 22:57
för småååå :)

men det borde ju gå med någon form av textilspray..börja rolla eller pensla är nog inte så bra eftersom det nog inte kommer täcka så bra om du ska ner "mellan" trådtoffsarna :)

vad hade du tänkt måla? schablon aktigt eller? jag tycker det verkar som att det inte borde gå sådär jättebra o bara lägga på ett papper eller nåt utan man måste ha det pressat på något sätt så det inte smiter in under :)

Hesslow
2004-12-13, 23:00
Jag hade tänkt en shablon! Spraya eller eventuellt gegga som fasen med en pensel, så att det verkligen går ner i tyget. När det väl gått ner spelar det kanske inte lika stor roll om det slits lite på ytan.

Isak
2004-12-13, 23:06
neh precis..

det bästa vore ju att "hälla" ut färg i mycket kontrollerade former och sen låta tyget suga in färgen och sen få bort det överflödiga, borde väl vara möjligt med en massa maskeringstejp om du ska ha en schablon?

Hesslow
2004-12-13, 23:08
Ja, det ska nog gå bra! Testar man inte så går det aldrig :D Nu måste jag hitta matta bara. Är inte så sugen på att köpa en för 1000 spänn och sen hälla färg på den, det kanske blir fult ;)

Isak
2004-12-13, 23:24
tips är ju att köpa tex den där lilla ikea mattan för 200 som du visade och testa på :)

mycket lämpligt att köpa den dyra mattan i samma material sen så det inte funkar på den billiga men inte på den dyra :P

Hesslow
2004-12-13, 23:27
Hehe, tycker att 200 spänn var lite dyrt också för ett högst osäkert experiment :D Om inte mattor var sådana äckliga smutssamlare så har jag rullat iväg till second hand-butiken imorrn.

Isak
2004-12-13, 23:31
hehe men du måste ju kunna köpa någon dörrmatta eller nått som är 50x50 och prova på

eller egentligen borde man väl kunna köpa en bit luddig heltäckningsmatta och göra några sömmar på kanterna? borde ju bli billigare..undrar om det blir bra dock...

Oddity
2007-10-24, 19:05
ahmeee guuuh dom va väl inge fina ?!

jag vill ha en bilbane matte ifrån barndomen!

Jag vet inget om göteborg, men jag köpte en enfärgad plastmatta från www.nylandersmattor.se ... storlek 150x250..grymt snygg! Dom levererar till alla städer i sverige verkar det som, smidigt som bara den. :D

jyon
2007-10-31, 19:48
Jag har sett något som kanske kan vara intressant ngn gång för länge sedan... Köp en bit heltäckningsmatta i en schysst färg+ några mindre bitar i andra färger. Sedan ska det tydligen gå att:
1.skära ut former/mönster ur den stora biten
2. använda det utskurna som mall för att göra likadana former i den andra färgen
3. stoppa ner det man skar ut i den andra färgen i ursprungsmattan.
Voila! En snygg och personlig matta är klar! (har dock inte testat själv :)
Man kan lämna in mattbiten för kantning också. En sak som jag inte vet heller.. Som säkert går att ta reda på.. : Vet inte om man gjorde ngt med undersidan för att bitarna inte skulle falla isär? Eller omd et håller ihop tillräckligt bra ändå?
Jaja, detta var bara något jag kom att tänka på när jag läste er tråd. Kanske kan glädja ngn! Lycka till i mattdjungeln