Visa fullständig version : Ny soffa åt min tvåa
M.Fischer
2007-08-22, 20:41
Jag har lyckats lägga beslag på 1a kontraktet på en tvåa på 60kvm och behöver en soffa till vardagsrummet. jag har en budget på MAX 2300 och känner mig därför ganska IKEA-begränsad :/
men jag tänkte höra med er om det finns några andra ställen som säljer någolunda snygga/moderna soffor till bra priser här i svea rike?
Och skicka gärna lite bilder på era egna soffor/vardagsrum så man kan se lite förslag på inredning ;)
Tack på förhand!
2300:- är ju en löjligt låg summa för en soffa. Om du inte vill ha IKEA skulle jag kika på begagnat om jag var du.
M.Fischer
2007-08-22, 20:49
Tack jag vet. jag letar i första hand efter en 2sitsare.
vi kan säga somsåhär... nån som har en gammal? :P
Jysk har en bra soffa för den slanten, om man nu kan säga att man får nåt bra för det ;)
Jag köpte en lika som denna fast en tvåsits och utan den där långa saken.. Skön att sitta i, djup så man kan lätt sova i den, om den nu inte vore så kort då ..
M.Fischer
2007-08-22, 21:01
Jysk har en bra soffa för den slanten, om man nu kan säga att man får nåt bra för det ;)
Jag köpte en lika som denna fast en tvåsits och utan den där långa saken.. Skön att sitta i, djup så man kan lätt sova i den, om den nu inte vore så kort då ..
den där kan nog vara något!
hoppas den finns i svart!
grapefrukt
2007-08-22, 21:03
Jag skulle nog säga att en soffa på jysk är att slänga pengarna i sjön. Köp en på second hand för ett par hundralappar och spara tills du har råd med en ordentlig soffa istället.
Den där ser ut som en efterbliven lillebror till min soffa. :D
Håller med tidigare inlägg. Köp en second hand å kanske klä om alternativt bygg en egen. Finns fler trådar här om hur du kan gå tillväga. Hesslow gjorde en riktigt fresch för ett tag sen.
Hohaa
crazy_toker
2007-08-23, 05:55
kolla blocket där kan man göra sjuka fynd
Fredrik.an
2007-08-23, 08:34
Här t.ex är en riktigt fin soffa för 1200. Hyra släp och ta sig in till borås kostar ju lite också men helt klart värt det. Dock en 3 sits. Men det går alltså få till bra köp på blocket.
http://www.blocket.se/vi/13087205.htm?ca=16_s
Rusta har en fin i konstskinn för 3k. Går säkert att klä om. Skön att sitta i iaf! Vet inte hur kvalitén i längden kan tänkas vara, men det blir knappt billigare att bygga själv.
M.Fischer
2007-08-23, 20:07
Rusta har en fin i konstskinn för 3k. Går säkert att klä om. Skön att sitta i iaf! Vet inte hur kvalitén i längden kan tänkas vara, men det blir knappt billigare att bygga själv.
ska kika på det! dock fick jag hem ett reklam blad från öd idag med en antagligen fake-läder grupp 3+2 sitsare för 3500:- ... antingen köper jag den så får jag köpa ett multigym nån annan gång istället... medioker soffa + multigym eller inte lika medioker soffa?
mr_paranoid
2007-08-23, 22:14
Det beror väl på lite, om du har ett gym i närheten så behövs väl inget multigym hemma?
M.Fischer
2007-08-23, 22:33
Det beror väl på lite, om du har ett gym i närheten så behövs väl inget multigym hemma?
jo, eftersom jag antagligen kommer säga upp mig imorrn så kommer jag inte ha nån fasst inkomst. så jag får förlita mig på soc tills jag hittar nytt jobb.
Linda_hp
2007-08-24, 15:52
Håller med om att om du ska hitta en bra soffa för det priset får du nog lov och kolla på blocket!
M.Fischer
2007-08-27, 15:54
Blev en röd toscana.
kommer på torsdag :D
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.