Visa fullständig version : Problem med ny mus
Jag har ett litet problem som jag blir galen på. Jag änvänder Firefox. Med min gamla mus kunde jag klicka på en länk med scrollen och länken öppnades i en ny tab. Underbart! Men så går det inte längre att göra sen jag köpte en MS Intellimouse Optical (http://www.webhallen.com/prod.php?id=14772). När jag ska gå in och ställa in vad som ska hända när jag klickar på scrollen finns det såklart inget alternativ som säger "öppna ny tab". Nu är den inställd på "new", men då öppnas ett nytt fönster med startsidan. Arghh! :confused:
Snälla hjälp mig
Staffan Norling
2004-09-10, 02:01
Testa att köra musdrivrutiner från andra hårdvaruleverantörer, tex logitech...brukade funka för min tre-knappars microsoft-mus hed hjul iallafall.
Jag har en sån och för mig funkar det hur bra somhelst, jag har inte installerat några speciella drivrutiner.
Jag har en sån och för mig funkar det hur bra somhelst, jag har inte installerat några speciella drivrutiner.
Vad har du valt för inställning för "klick på scroll" då?
Tacka vet jag Logitechs möss ;)
Nej, blä för Logitechs! Ingen känsla! :cool:
Ärligt talat tycker jag MS möss suger enorm getpung jämfört med Logitech. Ligger skitkasst i handen, ingen känsla och kass kvalitet. Åtminstone dom MS-möss jag haft. Känns som att jämföra en Skoda med en Ferrari typ. Logitech har 5 års garanti på de flesta av sina möss...
Tja, du får stå för din åsikt, och jämförelsen var lite väl överdriven tycker jag. Men det spelar mindre roll, mitt ursprungliga problem kvarstår.
Nå det kanske finns jättebra MS-möss som jag inte testat...jag utgår bara från de MS-möss jag kommit kontakt med. ;)
Staffan Norling
2004-09-11, 16:28
Tacka vet jag wacom-plattor...det enda som de inte funkar bra till är FPS-spel (strategi går utmärkt)
Tacka vet jag wacom-plattor...det enda som de inte funkar bra till är FPS-spel (strategi går utmärkt)
Oookej, men mitt problem kvarstår.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.