Visa fullständig version : Flytande latex på huden, farligt?
Hej, har en liten fråga :)
Är det på något sätt farligt att applicera flytande latex rakt på huden och låta den torka? Ska göra en snabb liten filmsekvens till en film och hinner inte göra något större.
Vet att det är ganska allergiframkallande och så, vilket ju vore jäkligt jobbigt(!), men är det verkligen en fara tror ni?
Tacksam för svar, så klart
jaha... filmfrekvens. "ok".
Icke farligt va jag har vet.
Har för mig att det finns latex som är till enkom för att målas på hud...
Men vart du kan få tag på den är det lite värre ställt med, inte en aning :D
Vet att det är ganska allergiframkallande och så, vilket ju vore jäkligt jobbigt(!), men är det verkligen en fara tror ni?
Yepp det är allergiframkallande en text på en flaska jag har hemma säger "Sörj för god ventilation, undvik inandning, innehåller ammoniak (0,6%).
Irriterar ögonen, andningsorganen och huden.
Använd skyddskläder, handskar samt skyddsglasögon."
Om du vill köra med latex ändå så skulle jag tipsa om att "dra på en liten sträng" på handen på den som ska filmas och låta den vara kvar ett par timmar och kolla om det blir någon reaktion. Funkar det då så......kanske.
Kolla som exempel in
www.mapont.se dom har det mesta i den vägen
Lars Carlssons hemsida www.makeup-fx.com han är sminkör vid Göteborgs operan
Hohaa
Det är inte alls farligt, brukar ha på mig det när jag går på en speciell klubb.
Man blir dock jävligt varm, så man orkar inte ge så mycket men ta emot kan man göra en hel kväll.
https://mapont.jetshop.se/
Kolla under gjutning.
jag använde flytande latex förut till en filminspelning. då använde vi den direkt på huden för att skapa en effekt av flagnat skinn. funkade finfint och blev inga biverkningar. men det kan säkert hänga på vilken typ av latex det är, så kolla upp för säkerhets skull att du har en sort som ska vara ofarlig.
om man har det täckande över hela kroppen kan man få feber för att huden inte får andas. såg det på mythbusters, så det måste stämma.
om man har det täckande över hela kroppen kan man få feber för att huden inte får andas. såg det på mythbusters, så det måste stämma.
Jag typ älskar det programmet. Hur bra som helst, allt dom säger är sant med.
Ohh fin respons :D Tack alla.
Då tror jag att jag har lite mer koll på läget. Det är dessutom bara en väldigt kort tagning och rätt lite hud som ska täckas, så någon feber lär inte bli bekymmer =)
I och för sig kan det nog svida lite i hårstråna när man tar bort det men vad gör man inte?! ;D
Skicka ett pm till mig om ni vill hitta på nåt kul efter tagningen.
kan man få mer info om den här "speciella klubben"? :D
lianjolu
2007-05-27, 00:51
jag har en burk med "create your own sex suit".
de är nån sorts flytande latex.
även om du redan fått massa sköna svar så kanske de kan va ett tips till om du har tråkigt med polarna nån kväll.
hemmendorff
2007-05-27, 11:02
kan man få mer info om den här "speciella klubben"? :D
Jag tror inte det är så svårt att hitta om du är intresserad.
Finns ju typ en halv porrindustri som bara går ut på flytande latex om man behöver tutorials också.
Haha, jag läste "flytande latex direkt på hunden" :D
Mycket lustigt! Men onödigt av er. :P
Jag tror inte det är så svårt att hitta om du är intresserad.
Finns ju typ en halv porrindustri som bara går ut på flytande latex om man behöver tutorials också.ew. :p jag vill bara veta om det är en sån klubb han går på.
ew. :p jag vill bara veta om det är en sån klubb han går på.
Det är en klubb för pojkar och män som vet vad de vill och som vågar visa känslor för varandra. Det finns inget bättre än manlig vänskap.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.