Visa fullständig version : Bilder från Frankrike
pudradfjolla
2004-09-09, 14:53
Var i Frankrike i sommras.
tog dessa bilder då.
lite kommentarer?
1. tagen i paris. vid något kafé.
2. också tagen i paris, jag tyckte det hela var ganska sorligt.
4. samma kafé, annan bild.
pudradfjolla
2004-09-09, 14:57
en till.
har fler ska bara redigera dom en aning...
tagen vid invasionstränderna, normandie.
Jag gillar bild 1 skarpt! Den andas storstad och trängsel samtidigt som man känner historiens vingslag i arkitekturen. Mycket vackert!
Bild 2 tycker jag är en smula för oskarp, även om det kan ha en viss charm. Tycker även att bildutsnittet är lite tveksamt, jag vill se mer av soptunnan (eller vad det nu är) till höger i bilden. Sorgligt är det ju hur som helst, den känslan har du lyckats fånga.
Bild 3 har jag lite svårt att få nåt grepp om. Jag förlorar perspektivet en aning på markisen (är det en markis ens?) närmast i bilden och efter det så har jag nästan förlorat lusten helt och hållet. Gillar molnen, tvättlinorna och jet-strålen dock!
Smakfullt och rent i det stora hela. Bra jobbat!
jag tycker också om ettan. det är fruktansvärt rörig fast ändå inte. fast synd gubben är så mörk och himlen så ljus.
pudradfjolla
2004-09-09, 15:22
oh yes jag älskar snabba svar...
tack för kritiken, håller med dig sannah om att gubben är för mörk och himlen för ljus. ögonen dras liksom till himlen... skulle en svart ram passa bra?
jag ska testa.
simon, ang. bild 3 så tycker jag om siluetten på taket till vänster, men beskär man av så blir bilden för smal och så missar man det mesta av tvättlinan och jet-strålen.
Alexander
2004-09-09, 18:43
gillar motiven och kompositionen, det jag därimot inte gillar är ljuset. alla bilder behöver typ framkallas om.
pudradfjolla
2004-09-09, 20:03
problem: digitalkamera
landberg
2004-09-09, 20:08
bild 4 är riktigt skön!
pudradfjolla
2004-09-09, 21:20
yea, det är min lillsyrra (vilket fjantigt ord).
jnystrom
2004-09-09, 21:48
Ja gillar alla :) men den sista va nog bäst. Den känns fri, frihet liksom :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.