Visa fullständig version : Linus fototråd
tänkte de e alltid kul att visa sina bilder å höra vad folk tycker om dom,
ni e välkommna att såga eller hylla all kritik e possitiv kritik i mina ögon. bättre med en dålig kommentar än ingen alls<3 :)
ja använder mej utav en canon eos 300d samt en sigmablixt. ef500super.
när ja fotar hemma använder ja mej av en bygglampa ala 500w samt en hemma gjord softbox som funkar ypperligt. kan bifoga bilder på den om någon är intresserad. har även 3 st spotar från ikea:)
så först ut lite klassiker
de får va de för tillfället fler bilder lägger ja antagligen upp ikväll:)
Christopher
2006-11-12, 18:56
Jag vill gärna se din softbox ;)
Hehe :)
1. Lite för vanlig för att vara intressant
2. Been there, done that.
3. Mysiga färger och skön svärta!
4. Partybild med tvist, inget att tillägga.
Visa gärna softboxen :D
är byggd med hjälp av ihopsatta stålpinnar sedan klistrat fast vittbakplåtspapper samt folie på sidorna för att reflektera ljuset.
lämnat fritt bakom lampan för att släppa ut värme.
kör bara en 350ws lampa i eftersom ja oftast riktar den i ansiktet å då blir de för starkt ljus att se i för modellen.
heh den ser inte mkt ut för världen men den ger ett hyffsat bra ljus tycker ja:)
förresten mr chrullo
angående
kan du fördjupa dej lite? om de e du som tagit en bild där? får du gärna posta den
<3 <3 <3
lite fler bilder vissa lite äldre vissa lite nyare:)
Nummer 3 i den senaste känns aningen mörk och jag tycker posen är väl sådär. Fast det beror ju på lite grann vad man försöker återskapa för känsla också.
Vafan, är inte det Badfish på Nr.3?
känslan ja försökt få fram i 3an ska vara lite bekymmer och samtidigt beslutsamhet.. typ som en dålig dag på börsen fast ja ska inte sälja:)
kemm:
jodå visst e de mr badfish på bilden. å fler på honnom kommer dyka upp:)
förresten mr chrullo
angående
kan du fördjupa dej lite? om de e du som tagit en bild där? får du gärna posta den
slappa.
menade att det är en ganska vanlig bild, som säkert sjuhundrafemtiotvåtusen människor har tagit :D
oh, badbilden i sista posten är BARA SÅ FET! den digga jag fett, hur du får den vridna ryggraden att se så liten ut. nice!
3an som folk pratar om, är i mina ögon för rakt på, känns inte naturligt vacker, inga direkta linjer som ögat kan följa genom bilden, vinkeln är mitt emellan något. en mer genomtänkt komposition hade höjt den bilden. snygg modell men inte mkt mer :)
tack för kommentaren på sommarbilden<3
lite fler bilder på G bland annat på den bildsköna badfish:)
Älskar fyran bland posepoträtten! Härliga färger bland den matta betongen
inte så många som snackar i min fototråd:(
men tackar för de kommentarer ja fått<3 <3 <3
meningen me bild nr 2 är att de ska vara efter festen kännsla när man vaknat upp å de e kaos:)
1. Lite tråkig vinkel, för tom till höger, hennes pose blandat med vad hon har på sig för mina tankar till en groda, eller något sådant. Hade gärna sett lite interaktion med vagnarna, nu känns det bara för mycket tomt och tvingat.
2. Skön idé, dock skulle bilden må bra av mer kontrast. Nu är den lite platt och grådassig.
Keep it up!
EDIT: på förra posten, bild nummer två gillar jag. brukar vara allergisk mot centralt placerade objekt men den här fungerar. lite synd bara att axlarna känns så pluffsiga och onaturliga. annars mkt skön bild. bilden på soffan hade kunnat fungera om du kladdade i lite färg nere till höger, för att förtydliga de annars tydliga linjerna. den sista känns lite tvingad "åh va kul, en princessa i betongen", lite för kliché för att fungera i mina ögon :)
ska pilla lite me mitt själporträtt med contraster odyl kan hålla med om att den känns lite dassi
Poseporträtten, 2'an är underbar! Gillar den starkt. :)
I sista serien så återspeglar sista bilden en skön "after the party" känsla men skulle inte dö av lite kontraster som sagt.
fotade caroline för en tid sedan.
hade väldigt svårt att bestämma mig om den ska va svartvit eller i färg vad tycker ni?
13712
13713
satt o lekte lite med bilden som omslag..
kanske lite crapy gjort mest för skojjs skull<3
13714
tack för alla kommentarer:)
färg. tumnageln ser bra ut, dock inte lika imponerande i fullformat. det känns som om det ligger något filter framför bilden, den kommer inte riktigt fram i sitt fulla "jag". hade gärna sett lite mer tryck i den första. fräsig bildidé annars!
2 nya bilder kommer här
13800
13801
chrullo: ja får samma kännsla att de känns som de ligger ett dimmigt lager över fattar inte vart de kommer ifrån.. för när ja öppnar bilden i ps finns de inte där???
<3
Novocaine
2006-12-04, 20:37
ja får samma kännsla att de känns som de ligger ett dimmigt lager över fattar inte vart de kommer ifrån.. för när ja öppnar bilden i ps finns de inte där???
Det är inte så att bilderna är sparade med Adobe RGB som färgprofil? Testa att konvertera till sRGB innan du lägger ut saker på nätet.
Edit: Glöm ovanstående, kollade själv och såg att bilden var sparad i sRGB.
längesedan ja skrev.. men mitt interet har varit nere å undertiden passade ja på att göra min hemsida.. kolla in på www.linusmorales.se :)
Monkeyboogie
2006-12-28, 23:26
kolla in på www.linusmorales.se :)
Ett tips är att fixa en loading på bilderna, när man kommer in på fotodelen förstår man ingenting. Sen poppar bilderna upp efter ett tag..
ang "dimman", skärper du om bilderna när du förminskar?
annars kan det hjälpa att slänga på en 50/0.5/0 på en 800x600 bild för att få fram "lyster" igen som försvinner.
såg på din hemsida, fin fotodel, dock som nämndes ovan behöver du en loader... är inget fan av din startsida, tanken är god men jag hade svårt för att bestämma mig ang apovemagazin :p
är inte den bästa på att pilla med hemsidor odyl. så ni får mer än gärna tipsa mej om hur man fixar en laddare till sidan...:)
ang apovemagazine ska tidningen byta namn innom kort så då kanske de inte blir lika lätt att misstolka,
något annat ni tycker kan göras bättre:)?
oj här ligger ju min gammla fototråd o skräpar va kul:O dags att slänga upp lite bilder kanske :)
först ut kommer daniella även aktuell i topmodell förtillfället:)
kommentera gärna<3
ja de blev ju inte mycket sagt efter min förra post:(
får väl hoppas på bättre lycka denna gången.
har experimenterat lite med några svatvita bilder. är inte så ofta ja gör om mina bilder till svartvitt så kännde att ja ville prova lite olika varianter i gråskalor samt kontrast.
vad tycker ni funkar bäst?
komentera o kritisera gärna bilderna med<3
1 och 2 är lite grötiga och känns sådär. 3 är helt okej och 4 är skitbra. av bilderna på daniella gilar jag framförallt trean!
annars snygga bilder både här och i tidningen!
tack.
kan hålla med om att 1an och 2an kan vara lite grötiga speciellt 1an som inte har speciellt mkt kontrast och ganska mkt gråskalor mellan berg himmel och modell:)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.