Visa fullständig version : Snabbmodellering: Nr.4
niklasstar
2004-11-08, 22:19
Välkommen till den fjärde snabbmodelleringssessionen här på nya GF!
Snabbmodelleringen går ut på att Du ska modellera något inom veckans tema och om du får tid texturera och ljussätta. Inom tidsramen ska även datorns renderingstid räknas in men om datorn renderingstid överstiger tidsgränsen gör det inget.
Veckans tema är: Mobiltelefon/Telefon
Tidsgräns: 3 timmar är den tid Du har på dig att göra ditt bidrag
Denna session slutar: Måndag 15/11 -2004 kl. 18.00
Lycka till!
// Niklas Jansson
ble klar ganska fort.
1timme och 20 min totalt
snabbrendering men ändå. orkade inte vänta på min sega dator
niklasstar
2004-11-09, 17:34
Telefonsladden ser ut som en stålvajer..
Sen är telefon o så lite kantig.. är det max du kör?
nope lightwave. ska gå över till maya.
ja jag vet att sladden e hård. men jagm orkade inte göra mer.
sen e det nått skit med programmet för det ser helt anorlunda ut i modellern och i layouten. i modeller ser den rund och helt ok ut men i layout så ser allt skit ut
niklasstar
2004-11-09, 23:00
Okej, men bra att du deltar... vet inte om ämnet är dåligt eller så. Men som jag sagt tidigare får ni gärna ge förslag på ämnen. PM:a eller maila mig.
Ett tips för att få sladden att se mindre hård ut är att göra den mindre regelbunden...
evenflcw
2004-11-09, 23:01
Det är nog ingen skit. Du måste sätta på Surface Smoothing för den surface du använder på telefonen (troligtvis Default). Anledningen till att det ser smoothat ut i modeler är att objektet är ett subpatchobjektet som mer eller mindre alltid visas som smoothat i LW.
EDIT: Ämnet är bra. Hoppas man får anledning (dvs kommer på nåt snyggt) att vara med.
turboant
2004-11-12, 23:09
Hatar att göra såna där små saker med massa detaljer som mobiltelefoner, tar ju bara en massa tid :rolleyes:. Kom o tänka på en gammal militärradio jag använt nån gång som funktionär på nån orientering, så här blev det. Tar gärna emot tips på hur man fixar en mer metalliknande yta.
http://www.turbodesign.se/majs/radio1.jpg
Maya, 1.5 h
niklasstar
2004-11-15, 21:38
Slut med denna modellering... startar ny. Bra gjort ni som medverkat!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.