handdator

Visa fullständig version : Skrivbord

melin
2004-10-25, 11:04
Ett skrivbord jag ritade åt en kamrat.. han hade krav på att datorn skulle kunna bli helt insluten i en låda och därigenom kunna ha ökad kyldning genom att ha fläktar monterat i lådan. Han vill också ha plats för 2 skärmar på skrivbordet

"Linjalerna" är uppdelade i 10cm rutor

- det ska in lådor i utrymmet till höger

ewermyr
2004-10-25, 12:33
snygg modell!

Fanis
2004-10-25, 22:19
Gillar den, skulle inte ha något emot att ha en lika dan :D

Bad Fish
2004-10-25, 22:28
mja ganska ful.. ser klumpig ut..

tex. så blir det nog lite meckande för att ta fram saker från "hörnhyllan"
sen får han väl sitta lite snett med om han inte vill ha den där.. hmm skivan i skrevet.Var ska han eg. ha plats för en bordslampa?

Sen undrar jag lite om hållbarheten det måste nog till nån förstärkning i vänstra bakre hörnet.

sen borde du nog göra så att hyllorna går att ta bort.. men det har du kanske redan tänkt på :)

Hesslow
2004-10-26, 10:58
Jag måste hålla med Bad Fish. Jag tycker att det ger ett för klumpigt intryck. Jag är mer för stilen med en skiva med ben som skrivbord. Känns cleanare på något sätt och mer luftigt. En hurts under är kanske inte helt fel heller.

melin
2004-10-26, 11:56
skiva i skrevet? de tre skivorna till höger är för lådor.. som jag skrev i mitt första inlägg..

jag har dock inte tagit med dom i skissen.. man hamnar rakt framför skärmen till vänster (då det är huvudskärmen) och man har en meter ca att få plats i..

sen klumpigt eller inte - det vet jag inte - det är ett beställningsjobb - killen vill ha det så

och tipprisken? njae.. tyngden från lådorna samt från datorn kommer se till att det inte tippar omkull.

och ni som vill ha en likadan.. det är bara springa till nåt byggcenter och beställa skivorna.. jag kan posta måtten här om ni vill :)

Leloy
2004-10-26, 20:47
blir det inte jävligt stort och djupt?

Bad Fish
2004-10-26, 21:58
jo jag tycker det ja. 140cm högt skrivbord?

pyrro
2004-10-26, 22:32
very najs .. inte alls så tokig .. är den byggd ännu ?

melin
2004-10-26, 23:27
nepp inte än.. han håller på och bygger om sitt kontor - sen ska det där monstret byggas..

140cm högt? det är 70cm till bordsskivan.. det är väl ändå den du får utgå ifrån? eller?
han ville ha det jävligt stort.. måtten kommer från han själv och det är dom jag utgått ifrån..

DeeJam
2004-10-26, 23:40
Jag skulle satsa på element som bryter av lite, känns som en stor koloss just nu. Rundade hörn? Hål i någon sida? Glas? Metall? Och bort med mittenväggen under bordet, han kommer slå benen i den hela tiden. Bättre med en balk om syftet med den är att klara av tyngden.

melin
2004-10-27, 10:19
syftet med mittenbalken är - för att förklara det igen - men tydligen krävs en mer tydlighet - att bära upp lådor

och han har 1m benspace att röra sig på... 1x1m t.om - jag vet inte hur du gör när du sitter vid ditt skrivbord men så länge du inte över inför nästa show med Riverdance så ska nog 1m räcka...

Hesslow
2004-10-27, 11:00
Jag tycker att det är skönt med mer. Men det är ju bara jag - riverdancekungen :rolleyes:

Förövrigt så spelar det mindre roll om vi tycker att det är stort och klumpigt, eftersom din kund(?) nu vill ha det så.

DeeJam
2004-10-27, 13:46
1 meter är fullt tillräckligt. Det jag reagerar på är att han inte kommer sitta framför skärmarna utan lite på sidan.

melin
2004-10-27, 14:23
han hamnar rakt framför den vänstra :)

men Hesslow skrev - allt är ritat efter vad min kund/polare vill ha.. om nån här har andra special behov så sätter jag mig gärna och designar åt dom.. och eftersom det är GF folk så är det ju gratis :)