Visa fullständig version : Färg i köket
Inred mitt kök :)
Köket ser ut såhär: En vägg, över diskbänken, spisen och bakom fläktlåpan är en tegelvägg. Skåpsluckorna är vita och golvet är grått. Vilken färg ser bra ut på de övriga väggarna som vi har tänkt måla?
Ta en bild, blir lite lättare då.
Ta en bild, blir lite lättare då.
Har ingen digitalkamera.
Använd det här programmet - http://www.sketchup.com/
Så kan du rita upp ditt kök.
Hmm okej gjorde en skiss i IKEA:s köksprogram. Blev jättefult men men.. Tegelväggen har ju såklart mindre stenar och golvet har inte den här gråa nyansen men det kanske ger en ungefärlig uppfattning i alla fall.
Jag gillar ju starka färger, ta en titt på hur mitt kök ser ut. Men tegelväggen tycker inte jag du ska måla på. Att byta bänkskivor gör väldigt mycke, om man inte känner att man har råd med nya luckor.
mitt kök (http://www.grafisktforum.org/showthread.php?t=9527)
Är handtagen på skåpen svarta? I så fall hade jag målat väggarna vita (tråkigt men snyggt) och kanske satsat på riktigt snygga, dyra, enkla gardiner och en riktigt schysst taklampa. (tegelväggen spökar för mycket för att jag tycker du ska försöka överrösta den) Om du tvunget vill ha något med lite mer klatsch i så gör en enkel väggmålning ( tex en stor enfärgad medaljong (finns tydligen schabloner att köpa färdiga( jag vet inte var...men ändå...))). Ha ljusgröna växter i fönstret (alltid fräscht i ett kök) i ljusa krukor.
Är handtagen på skåpen svarta? I så fall hade jag målat väggarna vita (tråkigt men snyggt) och kanske satsat på riktigt snygga, dyra, enkla gardiner och en riktigt schysst taklampa. (tegelväggen spökar för mycket för att jag tycker du ska försöka överrösta den) Om du tvunget vill ha något med lite mer klatsch i så gör en enkel väggmålning ( tex en stor enfärgad medaljong (finns tydligen schabloner att köpa färdiga( jag vet inte var...men ändå...))). Ha ljusgröna växter i fönstret (alltid fräscht i ett kök) i ljusa krukor.
Tack för tipset, låter som den bästa lösningen faktiskt.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.