handdator

Visa fullständig version : Projekt

dusty-
2005-12-27, 14:16
Jag håller på med ett projekt som ni gärna får följa och kommentera om ni har lust :) Projektet kan hittas på http://www.dusty.se/projekt/nyttbackup/ kommer snart en riktig sida ska bara ha lite tid att göra den.

Tanken med mitt projekt är att göra så att ett rum känns som två.
Detta ska jag göra genom att höja golvet och indela rummet i två olika färger (mörkbrunt / lathe ).
På golvhöjningen kommer jag först ha en heltäckningsmatta som golv sedan på golvet kommer det finnas: tv, hemmabiosystem 5.1 och sen är tanken att jag ska slippa ha en soffa så jag har köpt en massa kuddar så det blir någon typ av myshörna :). Längst in ska jag även bygga en nischvägg för att ha dvdfilmer i.

Övergången från mörkbrunt till lathe är där golvhöjningen börjar och jag ska hade tänkt att göra en maffig övergång genom att använda mig av en väggmålning och då hade jag tänkt mig huvudkaraktären i scarface.

Men nu har jag kommit till ett litet problem det är så att jag har inte några ideér vad jag ska ha i andra delen av rummet så jag hoppas att ni kan hjälpa mig att hitta på lite bra ideér.

Sidan uppdateras dagligen dock bara om jag gjort något den dagen men jag ska vara klar med projektet v4 så det kommer troligtvis hända lite varje dag.

Dennis
2005-12-27, 14:59
Intressant projektarbete.
Men latte och bruna nyanser känns inte så nytänkande, känns lite som att alla som har inrett sina rum runt 04-05 har fallit för latte. Och Scarface på vägen är lite samma sak.
Nu har du ju redan bestämt dig, så kör på det. Hoppas allt flyter på, ska bli spännande att följa utvecklingen.